E30 projekt säljes!
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
E30 projekt säljes!
Måste inse att tiden o pengarna finns inte, har blivit mer av en börda än ett nöje så tid att se om någon annan vill ta över!
Detta var ett tag sen men inte hänt speciellt mycket sen dess, bara lackat bakre halvan av interiören (vitt)
Bilen är från början en 325 -87 som innan jag köpte den för 4 år sen hade blivit stående i ett varmgarage i drygt 10 år. Bilen är nu totalt nedrensad som synes, underredsmassan är bortslipad och grundad men finns möjlighet att välja att lacka eller dra på ny underredsmassa. Buren kommer från GUSS o rören är sömlösa och är byggd av licensierad yrkessvetsare (finns papper på de). Bakre fjäderbens tornen är förstärkta för coilisar. M3 breddning är från BMW original, likaså är innerskärmarna. Det mesta utom inredning (stolar, mattor, dörrsidor) finns till bilen och följer med.
Dvs, dörrar, baklucka, rutor, framvagn, bakvagn.
Bilen kosta 5k, buren 7-8, arbetet med buren 7, M3 breddningen 8.5, plus färg o förbrukningsmaterial = 30k
PRIS därför 22k
Är byggd för att kunna SFRO besiktas som ombyggt fordon. Senaste tanken var att lägga i Cammo's färdig mappade o anpassade skyline snurra.
Har så gott som alla delar för att kunna färdigställa bilen och som kan köpas till! T ex. M3 kit i glasfiber, D2 coilisar, BMW 7-serie bromsar med adapters, lamelldiff, svea kardan, hydraulisk handbroms, custom fuelcell och soppa pump, delrin bussningar, custom kylare osv osv.
Tråd om bilen finns här bla. http://www.zatzy.com/projekt/346107-keepan-bmw-325-e30-turbo-ban-gatbil.html
INGET AV DELARNA KOMMER SÄLJAS INNAN "BILEN" ÄR SÅLD! Köparen får första tjing!
Byte mot bus/banbil med 250++ hk är intressant
Hör av via PM tills vidare!
Detta var ett tag sen men inte hänt speciellt mycket sen dess, bara lackat bakre halvan av interiören (vitt)
Bilen är från början en 325 -87 som innan jag köpte den för 4 år sen hade blivit stående i ett varmgarage i drygt 10 år. Bilen är nu totalt nedrensad som synes, underredsmassan är bortslipad och grundad men finns möjlighet att välja att lacka eller dra på ny underredsmassa. Buren kommer från GUSS o rören är sömlösa och är byggd av licensierad yrkessvetsare (finns papper på de). Bakre fjäderbens tornen är förstärkta för coilisar. M3 breddning är från BMW original, likaså är innerskärmarna. Det mesta utom inredning (stolar, mattor, dörrsidor) finns till bilen och följer med.
Dvs, dörrar, baklucka, rutor, framvagn, bakvagn.
Bilen kosta 5k, buren 7-8, arbetet med buren 7, M3 breddningen 8.5, plus färg o förbrukningsmaterial = 30k
PRIS därför 22k
Är byggd för att kunna SFRO besiktas som ombyggt fordon. Senaste tanken var att lägga i Cammo's färdig mappade o anpassade skyline snurra.
Har så gott som alla delar för att kunna färdigställa bilen och som kan köpas till! T ex. M3 kit i glasfiber, D2 coilisar, BMW 7-serie bromsar med adapters, lamelldiff, svea kardan, hydraulisk handbroms, custom fuelcell och soppa pump, delrin bussningar, custom kylare osv osv.
Tråd om bilen finns här bla. http://www.zatzy.com/projekt/346107-keepan-bmw-325-e30-turbo-ban-gatbil.html
INGET AV DELARNA KOMMER SÄLJAS INNAN "BILEN" ÄR SÅLD! Köparen får första tjing!
Byte mot bus/banbil med 250++ hk är intressant
Hör av via PM tills vidare!
Glider E30 Touring -89 M20B27
-
Re: E30 projekt säljes!
Behöver d2 coiloversen, pma om de är kvar när du "blivit av med bilen"..
//MArtin
//MArtin
martin.j0hansson wrote:Behöver d2 coiloversen, pma om de är kvar när du "blivit av med bilen"..
//MArtin
Det är uppfattat!
-
Och jag är sugen på kardan och diff
Vad är det för diff?
Vad är det för diff?
Många som är intresserade av mycket delar
När bilen är ute ur garaget kommer jag lägga upp en annons på delarna, kan påminna er då för orkar inte kolla detaljer nu
När bilen är ute ur garaget kommer jag lägga upp en annons på delarna, kan påminna er då för orkar inte kolla detaljer nu
Ett intressant byte har dykt upp, är ni fler som är intresserade föreslår jag att ni tar kontakt nu för snart kan det va för sent
Affären går trögt nu så finns kanske fortfarande chans!
Kanske?
Du kan inte dalta fram och tillbaka antingen är den till salu eller inte.
Jag hade själv köpt den för 1 vecka sedan men fick som svar att den var såld har köpt bil nu.
Jag hade själv köpt den för 1 vecka sedan men fick som svar att den var såld har köpt bil nu.
BlueSpeeD wrote:Kanske?
Haha klart som fan han kan, hans beslut....Är man intresserad så kan man få köpa den.
Sen att du inte fick köpa den bara för att den ansågs vara såld är väl synd
Det här är väl ett sälj forum hur ska det se ut om alla objekt KANSKE är till salu?
Projekt är trögsålda, är inte som att sälja en rullande bil i drift där man ger pengar och det är done deal. Är en lång process för att göra båda parter nöjda, anser jag iaf. Nu har vi återupptagit vår deal iaf och jag hoppas o tror att det blir av!
-
Kan tillägga att det är jag som gjort att det har varit luddigt ifall bilen har varit såld eller ej.
Men nu har jag och Jesper ( Keepan) kommit fram till en lösning som båda är nöjda med och bytet blir av
Mvh Jonathan
Men nu har jag och Jesper ( Keepan) kommit fram till en lösning som båda är nöjda med och bytet blir av
Mvh Jonathan