Lite E38 frågor.

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Christian.N

Lite E38 frågor.

Post by Christian.N »

Tjena!

Har en E38 740 -98

Tänkte höra med er vad det är man brukar köpa när det gäller sänkning? Min bil har ingen EDC. Är inte direkt nån sportbil så stumma grejer går bort direkt men vill ändå har ner bilen
så 20" sitter snyggt!

Vad är max gräns på bredd man får in främst i bak? Skulle var trevligt med 10" eller bredare! ET då?

Om man skulle vilja ha lite trevligare ljud i bilen, främst då en baslåda hur fasiken gör man då? Sitter ju ingen lågnivå i stereon! Har bytt ut enheten till en nyare från E39/X5..

Sen skulle det vara trevligt och kunna använda sig av aux så jag kan köra Spotify genom luren ut i stereon utan att använda mig av en FM-sändare..

Mvh
Enköping, 073-3104393
pizza

Re: Lite E38 frågor.

Post by pizza »

Har en kund som åker 11,5" bak med 295/XX-20" och den är perfekt sänk med coilisar från H/R, skaplig komfort. Den kan fjädrar fullt utan att ta i, sen är det iof inte 7cm fjädringsväg länge.......

Du kan ta signal på högnivå med rätt slutseg, annars köper du stereo eftersom du ändå vill åt blåtanden för spotify
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Wärniss

Lite E38 frågor.

Post by Wärniss »

Sen finns även omvandlare som gör om högnivå (vanlig högtalarkabel) till lågnivå som kopplas in i slutsteg.
Erik W

Bmw E30 327im 660Whp\770Nm
Post Reply