Är tvungen o lägga upp lite teaserbilder på polarens blivande lekbil med svenska muskler under huven
Teaser: 200sx s13 driftbygge
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Teaser: 200sx s13 driftbygge
-Motor
SAAB B204E. (Från 9-3 2,0t -99)
Special oljetråg, sil & skvalpplåtar. Modifierat termostathus. Flyttat oljefilter. Special motorfästen med industri dämpare.
Förövrigt helt original bortsett från borttagna balansaxlar.
MS2v3 styrsystem.
Aluminium kylare, 50mm tjock.
600x300x76 IC.
Bosch bränslepump.
-Drivlina.
Original Nissan s13 Växellåda med om svetsad sprängkåpa och försedd med Short shift.
SAAB 9000 Aero 240mm svänghjul och tryckplatta + s14 240mm 4puck sinter.
Original s13 diff med Kaaz 2-way innehåll.
Framvagn:
Driftworks CS2 justerbara fjäderben med justerbara topplagringar. (modifierade för s14 spindlar) S14 länkarmar fram (12mm längre) med Driftworks poly bussningar. S14 spindlar med nav. (5-bult) Driftworks ställbara caster stag med uniball. Flyttad styrväxel med Energy-Suspension bussningar. Tein styrarmar, p-ändar & spacers. Solid rattstångs bussning. Original krängningshämmare modifierad (ställbar) med Energy-Suspension bussningar. Förstärkt powerbrace. (ala Nismo)
Bakvagn:
Driftworks CS2 justerbara fjäderben. Driftworks ställbara camber, traction och toe stag med uniball. Förstärkta undre länkarmar. (ala s15) Driftworks poly bärarms bussningar. S13 5-bultade nav. Driftworks alu subframe bussningar. Whiteline 22mm krängnings hämmare och bussningar.
Kaross:
Rostlagad, lättad, skrapad, söm svetsad, förstärkta/special balkar. Större hjulhus fram. (främre del flyttad 7cm framåt) Skärmstag. Dragracing skydds båge. Fjäderbenstag
Work Emotion CR Kai 17x9" ET17.
Bromsar: Nissan Skyline r33 gts-t.
Fram: 4 kolvs ok, 296*30mm skivor, yellow stuff belägg.
Bak: 2 kolvs ok, 297*18mm skivor, slitsade skivor.
Nissan Skyline r33 gts-t huvudbromscylinder. (BM44)
Driftworks stålomspunna slangar. S14 bromskylning fram. Spin Turn handbrake button.
SAAB B204E. (Från 9-3 2,0t -99)
Special oljetråg, sil & skvalpplåtar. Modifierat termostathus. Flyttat oljefilter. Special motorfästen med industri dämpare.
Förövrigt helt original bortsett från borttagna balansaxlar.
MS2v3 styrsystem.
Aluminium kylare, 50mm tjock.
600x300x76 IC.
Bosch bränslepump.
-Drivlina.
Original Nissan s13 Växellåda med om svetsad sprängkåpa och försedd med Short shift.
SAAB 9000 Aero 240mm svänghjul och tryckplatta + s14 240mm 4puck sinter.
Original s13 diff med Kaaz 2-way innehåll.
Framvagn:
Driftworks CS2 justerbara fjäderben med justerbara topplagringar. (modifierade för s14 spindlar) S14 länkarmar fram (12mm längre) med Driftworks poly bussningar. S14 spindlar med nav. (5-bult) Driftworks ställbara caster stag med uniball. Flyttad styrväxel med Energy-Suspension bussningar. Tein styrarmar, p-ändar & spacers. Solid rattstångs bussning. Original krängningshämmare modifierad (ställbar) med Energy-Suspension bussningar. Förstärkt powerbrace. (ala Nismo)
Bakvagn:
Driftworks CS2 justerbara fjäderben. Driftworks ställbara camber, traction och toe stag med uniball. Förstärkta undre länkarmar. (ala s15) Driftworks poly bärarms bussningar. S13 5-bultade nav. Driftworks alu subframe bussningar. Whiteline 22mm krängnings hämmare och bussningar.
Kaross:
Rostlagad, lättad, skrapad, söm svetsad, förstärkta/special balkar. Större hjulhus fram. (främre del flyttad 7cm framåt) Skärmstag. Dragracing skydds båge. Fjäderbenstag
Work Emotion CR Kai 17x9" ET17.
Bromsar: Nissan Skyline r33 gts-t.
Fram: 4 kolvs ok, 296*30mm skivor, yellow stuff belägg.
Bak: 2 kolvs ok, 297*18mm skivor, slitsade skivor.
Nissan Skyline r33 gts-t huvudbromscylinder. (BM44)
Driftworks stålomspunna slangar. S14 bromskylning fram. Spin Turn handbrake button.
- e30mattias
- Posts: 175
- Joined: 02 Aug 2011, 20:28
- Location: Finland
Re: Teaser: 200sx s13 driftbygge
Grym! Diggar dock inte motorvalet, men smaken som baken!
MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Re: Teaser: 200sx s13 driftbygge
Fyfan vilken schysst bakvagn! Keep up the good work!