






Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Kollar man Garrett och BorgWarner så utför dom tester så att när innanmätet exploderar så ska det stanna kvar i turbon, sånna tester gör inte Precision av det jag läst.KKR-Rille wrote:hehe, snart blir det krav på sprängmatta runt turbon! såg ju lite läskigt ut iaf, jäkla fart och kraft på bitarna!
Sound Performance wrote:I just talked to Precision about it. It seems that they got a bad batch of turbine wheels from Garrett and any promod turbo invoiced from 9/16/11 until early October is in question. Precision is beginning to manufacture their own turbine wheels and shafts now so that they will not have any more issues.
Harry (owner of PTE) has made it publicly known that we will take care of any turbos that maybe under suspiscion on PTE's dime.
Vad är så dumt med de? Här ser grejerna ut att stanna kvar innuti och gör de enligt Holset.Bmwandreas wrote:Hur får man ett turbinhjul att stanna inne i turbon? Dummaste jag hört. Det är en regel med sprängkors i downpipen i vissa klasser så turbinhjulet inte kan komma ut, låter som en smart ide.
Ps, det är Garrett GT55 turbinhjul i Promod serien
Vill man köra fortast så är det fortfarande Precision som gäller, oavsett om kompressorkåpan går sönder vid explosion. Har man som självändamål att åka med en turbo som inte kan explodera kan man kanske nöja sig med lite sämre turbos som Borg Warner och Holset... konstig diskussionRWHP wrote:Kollar man Garrett och BorgWarner så utför dom tester så att när innanmätet exploderar så ska det stanna kvar i turbon, sånna tester gör inte Precision av det jag läst.KKR-Rille wrote:hehe, snart blir det krav på sprängmatta runt turbon! såg ju lite läskigt ut iaf, jäkla fart och kraft på bitarna!
Johan, tycker du för en konstig diskussion.johankihl wrote:Vill man köra fortast så är det fortfarande Precision som gäller, oavsett om kompressorkåpan går sönder vid explosion. Har man som självändamål att åka med en turbo som inte kan explodera kan man kanske nöja sig med lite sämre turbos som Borg Warner och Holset... konstig diskussionRWHP wrote:Kollar man Garrett och BorgWarner så utför dom tester så att när innanmätet exploderar så ska det stanna kvar i turbon, sånna tester gör inte Precision av det jag läst.KKR-Rille wrote:hehe, snart blir det krav på sprängmatta runt turbon! såg ju lite läskigt ut iaf, jäkla fart och kraft på bitarna!