s50 i e30, krängningshämmarproblem !

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
LindgrenRacing

s50 i e30, krängningshämmarproblem !

Post by LindgrenRacing »

Nu är jag i slutskedet, Det är i stort sett bara krängningshämmaren som ska på plats..

Men huur ? jag har idétorka på allvar nu !

Då jag inte har någon kylslinga på styrväxeln så får orig. e30 någosånär plats mellan oljetråg och styrväxel, men det känns endå som att det kommer
ta i när krängarn gör sitt jobb.. och om jag ska uppgradera till modell större krängare sen kommer det garanterat att ta i överallt..

e36 krängare hamnar under oljetråget och oljetråget ligger ju redan så jävla nära marken...

Knivkrängare kostar hängpung just nu och jag ser då ingen bättre lösning med plats..

Bilder uppskattas !
Hjääälp mig ! :)
Oscar Lindgren
Surahammar
0730587164

Ogges ved och porr - När DU behöver stock
ButterflyRacing

Re: s50 i e30, krängningshämmarproblem !

Post by ButterflyRacing »

LindgrenRacing wrote:Nu är jag i slutskedet, Det är i stort sett bara krängningshämmaren som ska på plats..

Men huur ? jag har idétorka på allvar nu !

Då jag inte har någon kylslinga på styrväxeln så får orig. e30 någosånär plats mellan oljetråg och styrväxel, men det känns endå som att det kommer
ta i när krängarn gör sitt jobb.. och om jag ska uppgradera till modell större krängare sen kommer det garanterat att ta i överallt..

e36 krängare hamnar under oljetråget och oljetråget ligger ju redan så jävla nära marken...

Knivkrängare kostar hängpung just nu och jag ser då ingen bättre lösning med plats..

Bilder uppskattas !
Hjääälp mig ! :)
Kan du visa en bild på vad du menar.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Peter_1982

Post by Peter_1982 »

På min M50 med M3 extraktor fick jag samma problem. Jag gjorde egna kränghämmarfästen av hydraulrörklammer modell industri som jag satte så långt ner det gick utan att ta i bärarmarna. Sen fick jag ändå jacka lite i grenröret för att få frigång...
Rsjerry

Post by Rsjerry »

montera krängaren framför motorn med egna fästen!

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
RoDe

Post by RoDe »

Jag förstår inte det här riktigt...

S50 i e30 så använder du dig utav e34 tråg där sumpen är i framkant framför styrväxeln ja, medans krängningshämmaren går i bakkant bakom framvagnsbalken.

Håller på med liknande och det enda var väl att ena kollektorn tar i krängningshämmaren. Kapade och svetsade om den.
The Lower Class
Post Reply