Nu är jag i slutskedet, Det är i stort sett bara krängningshämmaren som ska på plats..
Men huur ? jag har idétorka på allvar nu !
Då jag inte har någon kylslinga på styrväxeln så får orig. e30 någosånär plats mellan oljetråg och styrväxel, men det känns endå som att det kommer
ta i när krängarn gör sitt jobb.. och om jag ska uppgradera till modell större krängare sen kommer det garanterat att ta i överallt..
e36 krängare hamnar under oljetråget och oljetråget ligger ju redan så jävla nära marken...
Knivkrängare kostar hängpung just nu och jag ser då ingen bättre lösning med plats..
LindgrenRacing wrote:Nu är jag i slutskedet, Det är i stort sett bara krängningshämmaren som ska på plats..
Men huur ? jag har idétorka på allvar nu !
Då jag inte har någon kylslinga på styrväxeln så får orig. e30 någosånär plats mellan oljetråg och styrväxel, men det känns endå som att det kommer
ta i när krängarn gör sitt jobb.. och om jag ska uppgradera till modell större krängare sen kommer det garanterat att ta i överallt..
e36 krängare hamnar under oljetråget och oljetråget ligger ju redan så jävla nära marken...
Knivkrängare kostar hängpung just nu och jag ser då ingen bättre lösning med plats..
På min M50 med M3 extraktor fick jag samma problem. Jag gjorde egna kränghämmarfästen av hydraulrörklammer modell industri som jag satte så långt ner det gick utan att ta i bärarmarna. Sen fick jag ändå jacka lite i grenröret för att få frigång...
S50 i e30 så använder du dig utav e34 tråg där sumpen är i framkant framför styrväxeln ja, medans krängningshämmaren går i bakkant bakom framvagnsbalken.
Håller på med liknande och det enda var väl att ena kollektorn tar i krängningshämmaren. Kapade och svetsade om den.