Var ute och körde bilen på bana för första gången med turbo i torsdags

Tyvärr fick jag helt plötsligt problem med skenande laddtryck?? Har aldrig haft det förut

Motorspec:
M20B27 helsmidd
Z45 kam och Steg2 fjädrar
PPF grenrör
Precision SC6162 AR .63 T3
Tial 44mm wastegate med 0,6 bars fjäder (som i verkligheten ger 0,8 bar på min motor)
PPF laddtrycksventil med anslutning till ovandelen på wastegatens tryckklocka.
Jag körde denna dag UTAN något tryck på WGens ovansida, alltså på GRUNDLADD. Detta har jag testkört i ca 20 mil på gata, får då ca 0,8 bar som eventuellt kryper upp mot 0,9 på höga varvtal. Det har funkat perfekt inga problem, så jag körde även på detta sätt vid första bankörningen.
Efter att ha kört i ca 6 min på banan, så började laddtrycket skena på höga varv (har sett detta på min film i efterhand) Efter ett par varv till så skenar laddtrycket till 2 bar och boostcut slår till!?

Tänkte att det kanske var pga kraftig värme vid bankörning som gjorde att det ville skena? Men senare på kvällen när motorn kylt av sig och vi åkte hem, så var det precis likadant. Det spelar ingen roll om man kört många mil utan att gasa, direkt när man börjar gasa och kommer över 4000rpm så skenar det iväg?
Under träffens gång så plockade jag bort laddtrycksventilen och hade bara slang mellan turbo och wastegatens undersida för att eliminera läckage, men det vara samma visa ändå?
Plockade senare isär wastegaten för att kolla om någon skruv lossnat och satt sig så den inte kunde öppna tillräckligt, men jag hittade inget?

Ska ut till garaget strax och leta vidare. Fattar inte vad det är för fel? Måste ju vara att wastegaten inte öppnar tillräckligt, finns inget annat alternativ egentligen!
Någon som varit med om likande problem?