tjo! för att vara lite annorlunda än andra så bygger jag på en m20b20, och är ute efter en packning som skulle årka hänga me lite längre.. Kan ju börja med att fråga av ni som prövat det mesta att vad skulle ni rekkommendera? Kollade lite på webshopen på bla. pyramid och cooperinng men såg att dett bara fanns till 84mm borr? b20 har väl 80mm om jag inte är riktit ute och seglar? så gissar att b25:an har då 84 eftersom dom är ju lätt vanligaste.. Finns det nån möjlighet att jag/ni skulle få fixat fram endera packningar till b20? stålpackning är också ett alternativ förståss.
Jo visst, det går att o-ringa men tycker det verkar så bondigt så strävar efter att få slippa det.. Ta inte på nosen ifall du har oringat! helt klart visat sig att funka jo, men endå skeptisk..
tacksam för svar!
MVH. Mattias
cylinderlockspackning till m20b20?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- e30mattias
- Posts: 175
- Joined: 02 Aug 2011, 20:28
- Location: Finland
cylinderlockspackning till m20b20?
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Re: cylinderlockspackning till m20b20?
varför inte oringar? Det funkar ju perfekt och är nog det bästa alternativet för dig om det inte finns cooperring packning..
Om du inte börjat bearbeta motorn ännu så köp en b25.a istället, finns ingen som helst anledning till att lägga pengar och energi på en b20 när en komplett b25 kostar runt 3.. (fast visst, det är pengar det också)
jag har en du kan få hämta för 1500 spänn, bara du ger fan i 2 litaren
Om du inte börjat bearbeta motorn ännu så köp en b25.a istället, finns ingen som helst anledning till att lägga pengar och energi på en b20 när en komplett b25 kostar runt 3.. (fast visst, det är pengar det också)
jag har en du kan få hämta för 1500 spänn, bara du ger fan i 2 litaren
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
- e30mattias
- Posts: 175
- Joined: 02 Aug 2011, 20:28
- Location: Finland
Re: cylinderlockspackning till m20b20?
Dawe_A wrote:varför inte oringar? Det funkar ju perfekt och är nog det bästa alternativet för dig om det inte finns cooperring packning..
Om du inte börjat bearbeta motorn ännu så köp en b25.a istället, finns ingen som helst anledning till att lägga pengar och energi på en b20 när en komplett b25 kostar runt 3.. (fast visst, det är pengar det också)
jag har en du kan få hämta för 1500 spänn, bara du ger fan i 2 litaren
de va väst va ni är hårda mot stackars liten 2 litaren..
näämen, fallet är så att ligger och pantar på två stycken kompletta b20 motorer, så tänkte de e väl lika bra att lägga fingarna på en av dem, och så har jag en som reserv dels också då så. för att ska man försöka få bort dem så får man ju nästan kasta dom efter nån för att dom ska ta dom.. men men, alltså vi snackar inga 1000hk byggen, ett holset agg och MS.
nog måste de ju gå att få effekt ur 2 liters också skulle ja vilja påstå. i princip exakt lika som b25:an förutom en halv liter mindre? hört att cylinderlocken är mera eftertraktade från 2 liters också mot vad 2.5?
hur som hellst så blir det nog att köra på 2 litaren nu.. Hur långt effektmässigt tror ni limmad (loctite 3020) original packning räcker då?
MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.