Page 1 of 15
Kerish - M3e30 turbo
Posted: 18 Dec 2005, 20:36
by Bmwandreas
Posted: 18 Dec 2005, 20:41
by kerish
Härligt att få en glimt av pärlan igen...

Posted: 18 Dec 2005, 20:46
by Bmwandreas
Kommer mer bilder på fjäderben m.m i veckan!
Posted: 18 Dec 2005, 21:07
by JaJsEn
måste vara skönt att få jobba i ett så rent o snyggt motorum =)
hur va receptet samt målet med denna?
skulle väll bli banbil eller?
mvh Erik Jakobsson
Posted: 18 Dec 2005, 21:17
by Bmwandreas
Bara att göra en motortvätt så blir den fin igen.
Motorn ska ur nu och då ska den tvättas och fixas till.
Det här blir en 400hk bil som det ska gå att svänga med:)
Posted: 18 Dec 2005, 22:54
by Drullen
Ser mycket hemtrevligt ut
Posted: 19 Dec 2005, 21:25
by Bonje
Bra att motorn ska ur.. Försök att få kanalerna för kolvkylningen borrade snarast. Jag lånade nämligen ut min "jig" till er innan jag själv borrade mitt block.
PS. passa er för 8 mm fräsen, den studdsar som fan och det blir inget bra plan för munstycket att ligga på. Svarva till en hylsa och sätt runt fräsen så nå får ett stopp på fätt djup, då löser det sig nog.
DS.
Posted: 19 Dec 2005, 23:14
by Bäckis
OK.
Vi ska plocka ur den snart, lite annat som ska ut ur verkstaden först bara. Vi får hem Verdistakarna snart, och då känns det som om allt finns så vi kan köra igång på allvar.
Posted: 27 Dec 2005, 14:44
by Bäckis
Idag har det hamnat lite nya våghållningsprylar på bilen.
Eibachs kränghämmarkit, powerflex bussningar,nya länkarmar och FK Königsport coiloverkit.
Posted: 27 Dec 2005, 15:15
by M3JONAS
Vad kostar Eibachs kränghämmarkit?
Posted: 27 Dec 2005, 15:50
by Bmwandreas
Vi har med på hemsidan, 4500kr med bussningar och det man behöver.
Vi har ett set på lager.
Posted: 27 Dec 2005, 16:06
by johankihl
Vad har ni bytt till för länkarmar?
Posted: 27 Dec 2005, 16:53
by Bäckis
Original, nya.
Förstod att det skulle misstolkas, men nu är allt klargjort.

Posted: 27 Dec 2005, 19:59
by Strandholm
lite OT. men är krängingshämmarna i kittet bara 1mm större änn original mtech?
Posted: 27 Dec 2005, 21:10
by Bmwandreas
Bra fråga!
Dom är mycket hårdare allafall,men det beror väl på materialval också.
Posted: 28 Dec 2005, 10:32
by Micke
1 mm ökning ger en stor skillnad då man kan säga att vridstyvheten är proportionell mot diametern upphöjt i 4.
Materialmässigt skulle jag bli mkt förvånad om dom kör med något annat än vanligt bonnstål

Dels för att det är så mycket billigare att öka diametern och dels för att det inte går att påverka stålets 'styvhet' genom div härdningar och legeringar. Skulle vara nån berylliumlegering/ren hårdmetall då men då skulle dom nog vara lite dyrare

Posted: 03 Jan 2006, 20:26
by bjørnm3
Hei.
Er det ppf som har laget grenrøre? eventuelt pris? noen levrandør e Norge?
Mange fine og råe biler her.