Page 1 of 1
Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 14:38
by Hewran
FIlmade lite med go-pro'n, kortade ner klippen och bara renderade och såg sen det vart lite risig kvalitet.
4wd och 8" breda ET-drag är rätt kul
Det första är dock med ett par Toyo r-däck.
http://www.youtube.com/watch?v=JcLBlv4z79U" onclick="window.open(this.href);return false; In-car med R-däck
http://www.youtube.com/watch?v=ho74T-nXM70" onclick="window.open(this.href);return false; Incar med et-drag
http://www.youtube.com/watch?v=9TpcVNUfo6Y" onclick="window.open(this.href);return false; Andra repan med et-drag fast utifrån.
Missar att få i tvåan och drar iväg rätt hårt till höger, men det var första starten någonsin med drag-däck. Så konstruktiv kritik är alltid intressant.
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 15:53
by Bmwandreas
Jaha det var du med kanonskottvarvstoppen
Går det inte att ändra till fuelcut?
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 16:05
by Soppa
vad vart de för tider?
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 16:51
by BusE
Soppa wrote:vad vart de för tider?
sista filmen utifrån så står det 10,41
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 16:55
by Soppa
BusE wrote:Soppa wrote:vad vart de för tider?
sista filmen utifrån så står det 10,41
ja va fan de står ju som rubrik. blind ska man va
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 17:10
by Hewran
Bmwandreas wrote:Jaha det var du med kanonskottvarvstoppen
Går det inte att ändra till fuelcut?
Hehe ja det var nog jag, klart det går att ändra. Men någon annan anledning att det kanske blir tystare varvstopp?
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 17:15
by Hewran
Soppa wrote:vad vart de för tider?
10.41 och 212km/h med 1.52 i 60fot. Dock så missade jag mellan trean och fyrans växel.
6.68 och 162km/h på 201m tiden.
En av r-däcksreporna så missade jag även att få i tvåan, men trots det lyckades jag göra 175km/h och 7.0 på 201m tiden. Så det finns ju att fila och fixa för att bättra på tiden med dom grejerna som finns.
Men några tips?
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 17:30
by Bmwandreas
Hewran wrote:Bmwandreas wrote:Jaha det var du med kanonskottvarvstoppen
Går det inte att ändra till fuelcut?
Hehe ja det var nog jag, klart det går att ändra. Men någon annan anledning att det kanske blir tystare varvstopp?
Man förstör motorn med så här kraftiga smällar
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 17:38
by r.ivars
med lite tur så bankar man bara topplockspackningen...
megasquirt 2008
http://www.youtube.com/watch?v=A45VGn720oQ" onclick="window.open(this.href);return false;
där sprängde jag min topplockspackning tillexempel med avgaspoff.. och avgassystemet för den delen också =)
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 18:38
by Hewran
Bmwandreas wrote:Hewran wrote:Bmwandreas wrote:Jaha det var du med kanonskottvarvstoppen
Går det inte att ändra till fuelcut?
Hehe ja det var nog jag, klart det går att ändra. Men någon annan anledning att det kanske blir tystare varvstopp?
Man förstör motorn med så här kraftiga smällar
Tack för infon, kanske dags att justera lite då
Alltså bara ändra ifrån ignition cut till fuelcut. Samma värden eller något annat man behöver tänka på.
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 19:00
by Bmwandreas
Det beror på vad man har för sprut.
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 15 May 2011, 19:08
by Hewran
Bmwandreas wrote:Det beror på vad man har för sprut.
AEM
Re: Film: Evo 3 incar ifrån Kjula Dragway
Posted: 17 May 2011, 22:26
by youask
Man vill ju ha så snällt varvstopp som går
Likadant med launch , jag förstår inte hur vissa kör med launch som toksmäller, det går o få till dem fint:)