Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Hewran
Posts: 52 Joined: 08 Aug 2010, 13:21
Location: Frövi
Post
by Hewran » 15 May 2011, 14:38
FIlmade lite med go-pro'n, kortade ner klippen och bara renderade och såg sen det vart lite risig kvalitet.
4wd och 8" breda ET-drag är rätt kul
Det första är dock med ett par Toyo r-däck.
http://www.youtube.com/watch?v=JcLBlv4z79U " onclick="window.open(this.href);return false; In-car med R-däck
http://www.youtube.com/watch?v=ho74T-nXM70 " onclick="window.open(this.href);return false; Incar med et-drag
http://www.youtube.com/watch?v=9TpcVNUfo6Y " onclick="window.open(this.href);return false; Andra repan med et-drag fast utifrån.
Missar att få i tvåan och drar iväg rätt hårt till höger, men det var första starten någonsin med drag-däck. Så konstruktiv kritik är alltid intressant.
LIKET RACING: Hand in hand with Murphy since 2010
Mitsu EVO 3: 10.11@222km/h
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 May 2011, 15:53
Jaha det var du med kanonskottvarvstoppen
Går det inte att ändra till fuelcut?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Soppa
Posts: 732 Joined: 30 Dec 2009, 15:39
Location: Lindesberg
Post
by Soppa » 15 May 2011, 16:05
vad vart de för tider?
BusE
Posts: 1261 Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna
Post
by BusE » 15 May 2011, 16:51
Soppa wrote: vad vart de för tider?
sista filmen utifrån så står det 10,41
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Soppa
Posts: 732 Joined: 30 Dec 2009, 15:39
Location: Lindesberg
Post
by Soppa » 15 May 2011, 16:55
BusE wrote: Soppa wrote: vad vart de för tider?
sista filmen utifrån så står det 10,41
ja va fan de står ju som rubrik. blind ska man va
Hewran
Posts: 52 Joined: 08 Aug 2010, 13:21
Location: Frövi
Post
by Hewran » 15 May 2011, 17:10
Bmwandreas wrote: Jaha det var du med kanonskottvarvstoppen
Går det inte att ändra till fuelcut?
Hehe ja det var nog jag, klart det går att ändra. Men någon annan anledning att det kanske blir tystare varvstopp?
LIKET RACING: Hand in hand with Murphy since 2010
Mitsu EVO 3: 10.11@222km/h
Hewran
Posts: 52 Joined: 08 Aug 2010, 13:21
Location: Frövi
Post
by Hewran » 15 May 2011, 17:15
Soppa wrote: vad vart de för tider?
10.41 och 212km/h med 1.52 i 60fot. Dock så missade jag mellan trean och fyrans växel.
6.68 och 162km/h på 201m tiden.
En av r-däcksreporna så missade jag även att få i tvåan, men trots det lyckades jag göra 175km/h och 7.0 på 201m tiden. Så det finns ju att fila och fixa för att bättra på tiden med dom grejerna som finns.
Men några tips?
LIKET RACING: Hand in hand with Murphy since 2010
Mitsu EVO 3: 10.11@222km/h
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 May 2011, 17:30
Hewran wrote: Bmwandreas wrote: Jaha det var du med kanonskottvarvstoppen
Går det inte att ändra till fuelcut?
Hehe ja det var nog jag, klart det går att ändra. Men någon annan anledning att det kanske blir tystare varvstopp?
Man förstör motorn med så här kraftiga smällar
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
r.ivars
Posts: 3550 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 15 May 2011, 17:38
med lite tur så bankar man bara topplockspackningen...
megasquirt 2008
http://www.youtube.com/watch?v=A45VGn720oQ " onclick="window.open(this.href);return false;
där sprängde jag min topplockspackning tillexempel med avgaspoff.. och avgassystemet för den delen också =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Hewran
Posts: 52 Joined: 08 Aug 2010, 13:21
Location: Frövi
Post
by Hewran » 15 May 2011, 18:38
Bmwandreas wrote: Hewran wrote: Bmwandreas wrote: Jaha det var du med kanonskottvarvstoppen
Går det inte att ändra till fuelcut?
Hehe ja det var nog jag, klart det går att ändra. Men någon annan anledning att det kanske blir tystare varvstopp?
Man förstör motorn med så här kraftiga smällar
Tack för infon, kanske dags att justera lite då
Alltså bara ändra ifrån ignition cut till fuelcut. Samma värden eller något annat man behöver tänka på.
LIKET RACING: Hand in hand with Murphy since 2010
Mitsu EVO 3: 10.11@222km/h
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 May 2011, 19:00
Det beror på vad man har för sprut.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Hewran
Posts: 52 Joined: 08 Aug 2010, 13:21
Location: Frövi
Post
by Hewran » 15 May 2011, 19:08
Bmwandreas wrote: Det beror på vad man har för sprut.
AEM
LIKET RACING: Hand in hand with Murphy since 2010
Mitsu EVO 3: 10.11@222km/h
youask
Posts: 240 Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:
Post
by youask » 17 May 2011, 22:26
Man vill ju ha så snällt varvstopp som går
Likadant med launch , jag förstår inte hur vissa kör med launch som toksmäller, det går o få till dem fint:)