Gör en riktig, du kommer bli galen annars. Vi kommer under hösten tillsammans med Svea ta fram ett nytt kardankoncept med adapters och 1350 kors, sen slipper man den svaga länken iaf.
Lånar verkstad, verktyg & kunskap från:
Shell i Ed www.shell-ed.com - Framtidens Bensinstation
Lånar webutrymme för bilder till min projekttråd av:
KJ Fastigheter www.kjfastigheter.se
Ok då är det väl ingen ide om man inte har problem. Försöker bara bygga det mesta skottsäkert nu för att kunna ägna mig åt att använda bilen utan att köra sönder hela tiden. Men ni gör inga kardaner eller utan det är Svea som gäller eller ?
Lånar verkstad, verktyg & kunskap från:
Shell i Ed www.shell-ed.com - Framtidens Bensinstation
Lånar webutrymme för bilder till min projekttråd av:
KJ Fastigheter www.kjfastigheter.se
att inte folk börjar göra egna kardaner? finns ju bra material överallt, har hört om en kille som gjorde kardan av en överdel från en lyktstolpe? Sen om det stämmer vet jag inte!
en enda massiv alu kardan skulle man haft , problemet är väl bara att korset / knutarna ger med sig då..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Dawe_A wrote:att inte folk börjar göra egna kardaner? finns ju bra material överallt, har hört om en kille som gjorde kardan av en överdel från en lyktstolpe? Sen om det stämmer vet jag inte!
en enda massiv alu kardan skulle man haft , problemet är väl bara att korset / knutarna ger med sig då..
Haha och att massan i kardan skulle motsvara 30 kilos svänghjul....
vet inte om det e så mycket att spara klart att man kan spara lite.. 1300 för en ballansering, sedan ska man ha ändarna till kardanen ska man ha korset, crmo rör i rätt mm inte billigt. sedan ska man ha upp den i svarv o tiga den.
Dawe_A wrote:att inte folk börjar göra egna kardaner? finns ju bra material överallt, har hört om en kille som gjorde kardan av en överdel från en lyktstolpe? Sen om det stämmer vet jag inte!
Haha och att massan i kardan skulle motsvara 30 kilos svänghjul....
så det finns inte en enda tillverkad massiv kardan , som någon kör med? (med bra resultat då)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
5-6k i sammanhanget känns inte som någon summa man brusar upp över eller? Monterar och målar många olika kardaner från tyska R/W i kaxiga kalibrar. De kostar betydligt mer utan knutar. Edit: Nu pratar jag storleksmässigt som de från svea.