Tjena tjena.
Nu har man har ju beskådat dessa extrema monstercarts på nätet ett tag och nu har man kommit över motor och det är dags att sätta igång med bygget och lämna bil-meket ett tag.
Dock är min tanke att man kanske kan få en del tips/idéer på olika lösningar när jag själv inte kanske alltid finner den bästa lösningen under projektets gång.
Min tanke är att från grunden bygga en gokart och smälla på en 1000cc hojmotor och sedan få detta att lira och framförallt hålla.
Själva ramen tänkte jag påbörja nu under natten och punkta lite och se så det passar mig så bra som möjligt.
Sen ska jag ju lösa drivningen och undrar om någon har några förslag på själva bakaxeln.
Min tanke va att be en firma i närheten att svarva en axel i 2 olika dimensioner för att sen kapa de 2 delar där det är störst diameter för att kunna dela axeln och byta drev/skiva,
samt gänga i kanterna för en simpel bult on för fälg/däck.
Men sen kommer vi till det här med markfrigången, hur pass mycket är lagom nära men ändå inte för nära så man även kan köra över vägbulor om det blir ett måste.
Mitt största problem kommer förmodligen bli styrning och få det att hålla till de krafter som länkagen kommer utsättas för.
Men som sagt tips och länkar till tidigare projekt är välkomna lik som andra ideér.
Om någon ligger inne på lite delar framförallt fälg/däck eller något över huvud taget så slå ett pm, allt kan vara av intresse!
En lite starkare version av detta monster är målet!
http://www.youtube.com/watch?v=luOES6BJH08
Kommer försöka uppdatera med bilder regelbundet.
Gokart 1000cc
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Gokart 1000cc
¤ BMW 540i Touring -94 ( Brukis)
¤ BMW 320i -92 ( Brukis/projektbil)
0734 - 214623
¤ BMW 320i -92 ( Brukis/projektbil)
0734 - 214623