hej tänkte renover upp en bakvagn till min e30 och funderar på vilka bussningar som jag ska ha,
powerflex är ju något dyrare , blir väll 2945 kr för bakvagnen om jag räkna rätt nu.
nuke har ett kitt för 1500 men där får man inte bärarms bussningarna bak utan istället motor och växellåds fästen.
men priset är nästan hälften på nuke, varför ? kommer jag märka skillnad så de är värt nästan 1500 mer för powerflex , eller är de för dom håller bättre eller vad är det ?:)
hoppas tråden kom rätt nu bara
skillnad på bussningar ?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Hampusjacobsson
- Posts: 444
- Joined: 28 Jul 2010, 18:29
- Location: Helsingborg
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: skillnad på bussningar ?
Powerflex är för dig som vill ha komfortabel gatbil. Nukes bussningar är så hårda så att de mer lämpar sig till racebilar.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: skillnad på bussningar ?
Delrin i chassit är som balsam för själen ju. Äntligen kan man vara säker på att fram och bakvagn inte hittar på nåt annat än det man vill att den ska göra.
Visst kan det bli lite mer vägljud och viss stötighet, men det uppvägs av den överlägsna känslan i bilen.
Jag åker delrin till vardags.
Visst kan det bli lite mer vägljud och viss stötighet, men det uppvägs av den överlägsna känslan i bilen.
Jag åker delrin till vardags.
Alexander Malerbakken
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: skillnad på bussningar ?
Koop wrote:Delrin i chassit är som balsam för själen ju. Äntligen kan man vara säker på att fram och bakvagn inte hittar på nåt annat än det man vill att den ska göra.
Visst kan det bli lite mer vägljud och viss stötighet, men det uppvägs av den överlägsna känslan i bilen.
+1!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Hampusjacobsson
- Posts: 444
- Joined: 28 Jul 2010, 18:29
- Location: Helsingborg
Re: skillnad på bussningar ?
okej, funderar på nuke bussningar, vill ha race känsla i den och skiter i komforten finns alla bussningar i nuke eller ska man ta powerflex i dom som inte finns?
skillnad på bussningar ?
Om inte ppf har så finns det fina bussningar på millway.
Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: skillnad på bussningar ?
Delrin överallt så får du den där fina gocart känslan i din E30
Sedan om du dricker din öl som du ska så fixar du komforten på annat sätt
Sedan om du dricker din öl som du ska så fixar du komforten på annat sätt
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Hampusjacobsson
- Posts: 444
- Joined: 28 Jul 2010, 18:29
- Location: Helsingborg
Re: skillnad på bussningar ?
Hool wrote:Delrin överallt så får du den där fina gocart känslan i din E30
Sedan om du dricker din öl som du ska så fixar du komforten på annat sätt
finns delrin att få tag i överallt då?
pff komfort e för gubbar...