Mustang coupe för rattlåsrace
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Mustang coupe för rattlåsrace
Mitt nya projekt är en mustang....
Ska dock inte jänketrimma med fuggar o kanske kompressor utan här blir det turbo och sprut.
Till att börja med så ska karossen renoveras upp och moddas ganska ordentligt, 4-link och mcPerson framvagn med coilovers ska byggas. Bur ska i. Inredningen får jag se hur jag gör, förmodligen blir det race till att börja med.
Motor är oklart nu, något annorlunda får d iaf bli, självklart m jättesnurra/or...
Bilen är inte hemma än, försöker ordna med transport (bilen är i smådelar)...
Tänkte visa lite hur ja tänkt att den ska se ut iaf...
Före
Efter
Förhoppningsvis så får jag hem bilen snart så man kan börja...
Ska dock inte jänketrimma med fuggar o kanske kompressor utan här blir det turbo och sprut.
Till att börja med så ska karossen renoveras upp och moddas ganska ordentligt, 4-link och mcPerson framvagn med coilovers ska byggas. Bur ska i. Inredningen får jag se hur jag gör, förmodligen blir det race till att börja med.
Motor är oklart nu, något annorlunda får d iaf bli, självklart m jättesnurra/or...
Bilen är inte hemma än, försöker ordna med transport (bilen är i smådelar)...
Tänkte visa lite hur ja tänkt att den ska se ut iaf...
Före
Efter
Förhoppningsvis så får jag hem bilen snart så man kan börja...
Last edited by kallevedlund on 27 Dec 2006, 22:18, edited 1 time in total.
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
FoX wrote:kul bygge!
men vart kommer bmw turbo in i bilen?
Hehe, efter att ha haft en potent bmw turbo o hängt här mycket så är detta ett mycket bra forum med mycket kunnigt folk! Inte så många med tummen mitt i näven som vill ha instruktion på hur dom ska byta till sportluftfilter o dyl.....
Så hoppas ingen tar illa upp m lite muskelbil, ska ju trots allt bli turbo
Coolt med dubbel turbo V8 och 4-link, men snälla ändra inte formen på bilen. Den är en snygg ifrån början, som INTE kan bli snyggare!
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
fälgarna på bilden är lite väl stor hade tänkt mig 19" eller 20", överdrev på bilden för att man tydligare ska se stuket...
Mirre, karossen ska inte ändra någe spec, eftersom fyrlink ska byggas kommer hjulusen att flyttas upp bak, och fram blir det ny framvagn. Med så stora fälgar måste skärmarna moddas om den inte ska se ut somm en cross country... skärmar och bort med handtagen är det enda ingrepp som kommer att göras utvändigt på karossen....
Mirre, karossen ska inte ändra någe spec, eftersom fyrlink ska byggas kommer hjulusen att flyttas upp bak, och fram blir det ny framvagn. Med så stora fälgar måste skärmarna moddas om den inte ska se ut somm en cross country... skärmar och bort med handtagen är det enda ingrepp som kommer att göras utvändigt på karossen....
NEJ NEJ NEJ, modifiera inte en sån vacker kaross! bygg gärna fyrlink och allt det där, men rör inte karossen.... ju mindre av däck och fälg man se på en bil ju fränare är det ju!
mkt kul projekt annars! glöm dock inte att mussar är rätt dyra innan du kapar sönder den! själv tycker jag att den var tokigt snygg på bild 1, kanske kunde va lite lägre med det är det enda!
mkt kul projekt annars! glöm dock inte att mussar är rätt dyra innan du kapar sönder den! själv tycker jag att den var tokigt snygg på bild 1, kanske kunde va lite lägre med det är det enda!
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
på sönda hämtas dom första delarna!
302an ska få ramla isär så ska vi se vad som ska tas hem från staterna..
Blir iaf nya toppar, kam, tryckare, kolvar, stakar, vev, lager, div ARB bult, MLS packningar... kanske ett insug oxå...
Nästa helg ska karossen hämtas!
Måste få tag på en 9" axel så man kan börja bygga bakvagn...
302an ska få ramla isär så ska vi se vad som ska tas hem från staterna..
Blir iaf nya toppar, kam, tryckare, kolvar, stakar, vev, lager, div ARB bult, MLS packningar... kanske ett insug oxå...
Nästa helg ska karossen hämtas!
Måste få tag på en 9" axel så man kan börja bygga bakvagn...