Hej,
Har funderingar på att köpa en svets, har svetsat lite på min gammla praktik/jobb men jag har alltid fått svetsen inställd av dom som kan.
Det jag undrar är fall det t ex står i någon handbok hur man ställer in svetsen beroende på ändanmål och plåtslag mm? Förstår ni hur jag menar?
//Mathias
Angående svetsning (Mig/Mag)
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- kallevedlund
testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa testa
o så öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva
Ända sättet
o så öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva öva
Ända sättet
Ta en spillbit av plåten du ska svetsa..
kör lite och kolla hur svetsen blir..
lägger sig svetsen ovanpå så öka på med krämen och
öka samtidigt tråden lite..
Bränner du igenom så får du minska och likaså med trådmatningen.
när du är nöjd med hur svetsen se ut så finjustera med tråden..
ska låta lite ungefär som en 2-taktsmaskin på fullvarv om man ska göra nå jämnförelse..
Så gör jag iaf med farsans gamla Mig/mag
Nån som har nå annat trixs`?
kör lite och kolla hur svetsen blir..
lägger sig svetsen ovanpå så öka på med krämen och
öka samtidigt tråden lite..
Bränner du igenom så får du minska och likaså med trådmatningen.
när du är nöjd med hur svetsen se ut så finjustera med tråden..
ska låta lite ungefär som en 2-taktsmaskin på fullvarv om man ska göra nå jämnförelse..
Så gör jag iaf med farsans gamla Mig/mag
Nån som har nå annat trixs`?