Page 1 of 1

2006-10-15 Sviestad (linköping) bmw turbo smäll

Posted: 07 Oct 2006, 07:11
by hartge
årets sists ban åkar dag :D nån som ska dit ???

Posted: 07 Oct 2006, 08:23
by Per Eriksson
Blir det väder ska jag åka dit o se om det blev nån skillnad med mer camber bak

Posted: 07 Oct 2006, 09:40
by IQ-tuning
Ja vi tänkte åka dit..
Är det nån av er som har koll på hur det funkar måste man för anmäla sig?
Hur är det med ljudnivån?

Posted: 07 Oct 2006, 14:45
by markus
IQ-tuning wrote:Ja vi tänkte åka dit..
Är det nån av er som har koll på hur det funkar måste man för anmäla sig?
Hur är det med ljudnivån?
Allt finns här.. http://www.lms.se/web/_pages/index_sekt ... SektId=111

Posted: 15 Oct 2006, 13:52
by Per Eriksson
Jaha, jag är nöjd med dagen, fick åka o sladda lite utan att det blev några sura miner :D
Körde slut på beläggen bak och soppan ungefär samtidigt men nu har jag hela vintern på mig att ordna till de bristerna.
Kul att träffa lite andra bmwnördar också.

Lite tristare för killen som köpte Bäckis touring, den ramlade in i räcket och vill nog ha 2 nya fälgar o en liten omgång med polermaskinen för o bli glad igen........

Posted: 15 Oct 2006, 13:59
by hartge
Per Eriksson wrote:Jaha, jag är nöjd med dagen, fick åka o sladda lite utan att det blev några sura miner :D
Körde slut på beläggen bak och soppan ungefär samtidigt men nu har jag hela vintern på mig att ordna till de bristerna.
Kul att träffa lite andra bmwnördar också.

Lite tristare för killen som köpte Bäckis touring, den ramlade in i räcket och vill nog ha 2 nya fälgar o en liten omgång med polermaskinen för o bli glad igen........
tyckte bilen såg lite sned ut ..... synd för den va fin innan o verkar va lite svår körd till en sådan vagn borde det ingå kör lektioner

Posted: 15 Oct 2006, 14:05
by Overcharged
faan vad tråkit :roll:

Posted: 15 Oct 2006, 14:08
by Per Eriksson
Sne o sne, det va ju punka för bövelen.....

Posted: 15 Oct 2006, 14:47
by TRY ME
Inga direkt stora skador på bilen. 2 fälgar som behöver bytas men som ändå skulle bytas i vinter och lite polering så är den som ny igen.

Bilar ska köras och körs hårt och då händer dessa saker ibland.

Posted: 15 Oct 2006, 15:09
by hartge
Per Eriksson wrote:Sne o sne, det va ju punka för bövelen.....
menade kaross mässigt tyckte den fått sig en smäll under rutan men ja kanske såg fel ......

Posted: 15 Oct 2006, 15:30
by tobbe tlrecond
TRY ME wrote:Inga direkt stora skador på bilen. 2 fälgar som behöver bytas men som ändå skulle bytas i vinter och lite polering så är den som ny igen.

Bilar ska köras och körs hårt och då händer dessa saker ibland.
jag kan hjälpa dig med poleringen.... :wink:

Posted: 15 Oct 2006, 15:38
by hartge
TRY ME wrote:Inga direkt stora skador på bilen. 2 fälgar som behöver bytas men som ändå skulle bytas i vinter och lite polering så är den som ny igen.

Bilar ska köras och körs hårt och då händer dessa saker ibland.
brummar man i ett räcke i den farten brukar mer paja än bara fälgarna :? men hoppas det har gått bra

Posted: 15 Oct 2006, 15:41
by Per Eriksson
Fast jag måste säga att motorrummet på touringen var jäkligt fint, första gången jag sett det på nära håll, gillar det sobra stuket med pulverlackningen och inte en massa blåa silkonslangar överallt.

Jo, visst är säkert krökt bärarm eller balk bak o fjäderben fram kanske, men sånt är lätt att byta o likadant med rutan, karossen såg ju vettig ut o det är huvudsaken.

Posted: 15 Oct 2006, 19:12
by TRY ME
brummar man i ett räcke i den farten brukar mer paja än bara fälgarna :? men hoppas det har gått bra[/quote]

Visst är det lite i upphängningen som pajjat men inget större, som det ser ut nu, än att det går att fixa denna säsong om jag ville. Ny ruta är redan fixad och lokala lackeraren är förvarnad så detta ska nog gå smidigt får vi hoppas. Fälgar beställda också, fiiina.

Posted: 15 Oct 2006, 20:43
by Bmwandreas
Ska du använda bilen till bana så vore ett byte till PT67BB att föredra, den passar bolt on och du har fullt ladd typ 1500rpm tidigare.

Eller ska du ladda 2.4 bar som vi gjorde? :)

Posted: 15 Oct 2006, 21:22
by TRY ME
Bmwandreas wrote:Ska du använda bilen till bana så vore ett byte till PT67BB att föredra, den passar bolt on och du har fullt ladd typ 1500rpm tidigare.

Eller ska du ladda 2.4 bar som vi gjorde? :)
Blir nog det till nästa år.