Page 1 of 3
Vilken bil att stoppa en 2JZ i?
Posted: 21 Feb 2011, 18:43
by RWHP
Nu mot sommaren börjar man jobba igen och är grymt sugen på att dra igång ett projekt. Eftersom man har ganska mycket kunskaper om 2JZ-GTE och att de är en tacksam motor att trimma så är jag sugen på stoppa ner en sån motor i något annat än en Supra MkIV. Har stoppat i en 1JZ i en Supra MkIII förut och de gick ju galant men nu letar jag något annat..
Har funderat på 200SX S14, och sen får jag slut på idéer haha. Har ni något förslag på bil man kan stoppa ner en 2JZ i?
Posted: 21 Feb 2011, 19:00
by Scoore
Var ju någon som körde ner den i en Sierra,men kanske är roligare med en bil som använder bättre upphängning. s13 hade varit kul att se en sån i. Vet inte om den får plats dock,men vore skönt att slippa dessa ca18 som alla kör lagerras på

Bryta combot lite.
Posted: 21 Feb 2011, 19:05
by nicke.t
häng i den i en volvo 240.
Posted: 21 Feb 2011, 19:06
by RWHP
Scoore wrote:Var ju någon som körde ner den i en Sierra,men kanske är roligare med en bil som använder bättre upphängning. s13 hade varit kul att se en sån i. Vet inte om den får plats dock,men vore skönt att slippa dessa ca18 som alla kör lagerras på

Bryta combot lite.
Joorå dom får plats i en S13, man får knacka lite golv för att få dit en växellåda bara

Har dock fått uppfattningen att en S13 känns klen i bakvagn och inte alls skulle stå pall för strippen

Satt och kollade igenom en projekttråd igår då en kille stoppade ner en 2JZ i en gammal 4Runner

Posted: 21 Feb 2011, 19:07
by RWHP
nicke.t wrote:häng i den i en volvo 240.
Funderat på det, men det börjar ju bli för vanligt hehe

Posted: 21 Feb 2011, 19:07
by Blöjan
Volvo PV

De blir du ensam om kan jag lova

Posted: 21 Feb 2011, 19:09
by nicke.t
jo de sant,men bra bil å bygga på. kanske en gammel supra skulle va ballt.
Posted: 21 Feb 2011, 19:10
by RWHP
pampers_38 wrote:Volvo PV

De blir du ensam om kan jag lova

Nackdelen är väl att man måste princip byta ut hela bakvagn inklusive upphängning för att den ens ska orka med originaleffekt på en 2JZ

Posted: 21 Feb 2011, 19:11
by RWHP
nicke.t wrote:jo de sant,men bra bil å bygga på. kanske en gammel supra skulle va ballt.
En Mk2 i fräsch skick hade varit roligt

Posted: 21 Feb 2011, 19:21
by Silverboy
Miata, men blir nog svårt

Posted: 21 Feb 2011, 19:27
by RWHP
Silverboy wrote:Miata, men blir nog svårt

Har sett faktiskt en 2J Miata, men då va kylaren i bagaget och de blir lite väl mycket ombyggnation för mig

Posted: 21 Feb 2011, 19:28
by JohanE
P1800

Posted: 21 Feb 2011, 19:31
by johankihl
Riktigt gamla Corolla är skitcoola. Dock är det samma sak med dem, behöver ny bakaxel och diverse ombyggnad. Har själv varit delaktig i ett projekt med en Corolla KE20.
Alla gamla Japan bilar är fräna när de får lite race-stuk.
Något som är hållbart och helt klart värt att titta på är alla gamla muskelbilar. Hållbara, välbeprövade på strippen och massor av tillbehör. Med rätt maskin är alla Pony-cars grymma!
Posted: 21 Feb 2011, 19:50
by Scoore
Honda crx. Lätt som fan. Mittmontera och kör RWD med minimal drivlineförlust

.. Okay nu överdriver jag,men vafan..

Posted: 21 Feb 2011, 19:51
by RWHP
johankihl wrote:Riktigt gamla Corolla är skitcoola. Dock är det samma sak med dem, behöver ny bakaxel och diverse ombyggnad. Har själv varit delaktig i ett projekt med en Corolla KE20.
Alla gamla Japan bilar är fräna när de får lite race-stuk.
Något som är hållbart och helt klart värt att titta på är alla gamla muskelbilar. Hållbara, välbeprövade på strippen och massor av tillbehör. Med rätt maskin är alla Pony-cars grymma!
Har funderat på en gammal jänk men det är ju sånna sjuka pengar för en sån kaross

Såg iofs nyss en kille som stoppat ner en 2JZ i en typ 89as Mustang, synd de bilarna är ful som stryk bara

Posted: 21 Feb 2011, 20:06
by Jørg1e30
fresh e30 m3

har sikert vert gjort før men.
Posted: 21 Feb 2011, 20:11
by _Johnny_