Vilken bil att stoppa en 2JZ i?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Vilken bil att stoppa en 2JZ i?
Nu mot sommaren börjar man jobba igen och är grymt sugen på att dra igång ett projekt. Eftersom man har ganska mycket kunskaper om 2JZ-GTE och att de är en tacksam motor att trimma så är jag sugen på stoppa ner en sån motor i något annat än en Supra MkIV. Har stoppat i en 1JZ i en Supra MkIII förut och de gick ju galant men nu letar jag något annat..
Har funderat på 200SX S14, och sen får jag slut på idéer haha. Har ni något förslag på bil man kan stoppa ner en 2JZ i?
Har funderat på 200SX S14, och sen får jag slut på idéer haha. Har ni något förslag på bil man kan stoppa ner en 2JZ i?
1045whp Supra builder
Joorå dom får plats i en S13, man får knacka lite golv för att få dit en växellåda baraScoore wrote:Var ju någon som körde ner den i en Sierra,men kanske är roligare med en bil som använder bättre upphängning. s13 hade varit kul att se en sån i. Vet inte om den får plats dock,men vore skönt att slippa dessa ca18 som alla kör lagerras påBryta combot lite.

1045whp Supra builder
jo de sant,men bra bil å bygga på. kanske en gammel supra skulle va ballt.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Riktigt gamla Corolla är skitcoola. Dock är det samma sak med dem, behöver ny bakaxel och diverse ombyggnad. Har själv varit delaktig i ett projekt med en Corolla KE20.
Alla gamla Japan bilar är fräna när de får lite race-stuk.
Något som är hållbart och helt klart värt att titta på är alla gamla muskelbilar. Hållbara, välbeprövade på strippen och massor av tillbehör. Med rätt maskin är alla Pony-cars grymma!
Något som är hållbart och helt klart värt att titta på är alla gamla muskelbilar. Hållbara, välbeprövade på strippen och massor av tillbehör. Med rätt maskin är alla Pony-cars grymma!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Har funderat på en gammal jänk men det är ju sånna sjuka pengar för en sån karossjohankihl wrote:Riktigt gamla Corolla är skitcoola. Dock är det samma sak med dem, behöver ny bakaxel och diverse ombyggnad. Har själv varit delaktig i ett projekt med en Corolla KE20.

1045whp Supra builder