Jocke's E30 M-tech II
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jocke's E30 M-tech II
Välkommen hit! Tänkte först berätta lite om bilen nu, det är en BMW e30 Coupé med en m20b20 som precis har renoverats.
Köpte bilen i juni förra året & körde den 2 dagar innan jag började plocka isär den till molekyler för lite rostlagning vilket spåra & blev en totalrenovering Men det är väl så det brukar bli
Kommer en större uppdatering ikväll då jag har mer tid & förhoppningsvis redigerat klart lite bilder under byggets gång. I dagsläget har jag kommit ungefär halvvägs kan man säga.
SKA köra bilen nu i sommar & till nästa vinter blir de turbokonverterad m50!
- m_ellisson
Last edited by m_ellisson on 23 Jan 2011, 15:04, edited 1 time in total.
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
- Nisse Järnet
Haha nää jag vet Kommer min ens bli hälften så fräsch som den så är jag mer än nöjd!Nisse Järnet wrote:Det är ju inte din bil på bilden?
Just nu är min en tom kaross i ett garage, slipas inför lack...Inte roligt
Angående bilden så tog jag någon nice bild från google då jag inte har några fina på min, hoppas det är lugnt, annars ordnar jag det såklart!
- Nisse Järnet
Här kommer en liten bild-resumé av mitt arbete från i somras då jag köpte bilen fram till där vi är idag.
Såhär såg den alltså ut, rosthål lite varstans, men det är ju inget som inte går att fixa eller hur
Fronten då:
Det är väl såhär det ska se ut?
Bakskärm som måste bytas...
Inte konstigt att det var en sjö under mattan
Har ju sett sina bättre dagar om man säger så.
Byte av bakskärm:
Blev ju ganska bra ändå
Svetsar igen sidolisterna för en mer clean look, tar tid så ini men det är det värt sen!
Osså åkte visst motorn ut också för en liten renovering
Här kommer lite saker som jag köpt av Franzén på Specialsvarv.se, grymt fina grejer görs där! Rekomenderas absolut ifall ni behöver nya bussningar eller annat renoverat!
Shortshift-spak svarva Anders till åt mig
Blir de finare? Grymma Evo-bussningar till länkarmarna!
Diff-bussning i Delrin.
Silent-block i Delrin fixar dem!
Bussningskit i Delrin, dock från Nuke men självklart fixar dem även dessa bussningarna samt de till växellänkaget som alltid glappar!
Tack Specialsvarv.se för bra priser!
Köpt ny växelspaksdamask
M-handbromshandtag
Nya fina alu-pedaler istället för de tråkiga i gummi
Fick även tag i en m-tech II front & bakkofångare billigt i glasfiber så de ska moddas dit
Såhär står den idag, håller på å svetsar & slipar som en idiot så att man kan cruisa i sommar!
Har även köpt nya leder till framvagnen, inga glapp här inte! Bilen blir helt stum med delrin-bussningarna, ska köra på bilstein sprint dämpare & H&R-fjädrar hade jag tänkt
Bygger även om till skivbromsar bak!
Ny uppdatering inom kort
- m_ellisson
http://www.styling4u.se har m-tech 2 kit i glasfiber!
///Magnus Ellisson
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
hur mycket jobb är det att fästa dom och hur pass bra är passformen?m_ellisson wrote:http://www.styling4u.se har m-tech 2 kit i glasfiber!
Förövrigt så ser det bra ut, fortsätt och tappa inte glöden!
vet inte hur passformen är på de från styling4u men borde väl vara typ som de jag har hemma, jag tar nog originalfästena & limmar/plastar in i mina nya kofångare & sen fyller dem med fogskum så att det inte vibrerar lite mkt.
Blir nog att jag köper sidokjolar och paneler från styling4u däremot om det inte dyker upp några, någon som har erfarenhet?
Klart jag inte tappar glöden! Fast besluten att köra bimmern i sommar, är ju jobbigt med allt slipande men så är det ju, garaget ligger 5 minuter från jobbet så jag åker dit varje dag nästan
Blir nog att jag köper sidokjolar och paneler från styling4u däremot om det inte dyker upp några, någon som har erfarenhet?
Klart jag inte tappar glöden! Fast besluten att köra bimmern i sommar, är ju jobbigt med allt slipande men så är det ju, garaget ligger 5 minuter från jobbet så jag åker dit varje dag nästan