Page 1 of 12
micra m30b35, SÅLD :)
Posted: 03 Jan 2011, 21:57
by knotan
har inte blivit av att lägga upp en projektråd här men iom det är en bmw med turbo så klart jag måste göra det lr???
var först innne på å SFRO besikta, men insåg rätt snart att det bara är att läggga ner då jag skulle behöva vikta upp den till nästan dubbla vikten ens för att få regga den med ett par hektos laddtryck
så det blir bara en leksak detta. ska aldrig köra strippen, möjligen lite bana å drifting, en svöäng på gatan blir det kanske med.... den som lever får se....
självklart blir det vipec i kärran sen
kylare bak å massa sånt skit kommer...
planen är å få den testkörd under sensommaren , men har ett par andra bilar å leka med så är ingen stress för å bli klar till våren helller.
aaa så här fin var bilen (och golvet i garget) i höstas, tyvär va varken bilen eller det nymålade golvet i bra skick så värst länge
Posted: 03 Jan 2011, 22:09
by knotan
efter några dagar va det så här.
bara börja staga upp lite då. fick dock ändra en hel del under resans gång när planerna ändrades tilll å från.
bakaxelvalet iom bilen är tänkt å kunna gå brett va ganska enkelt...
en volvo 240 axel med std et på 15" å 4/100 blir rätt lagom bredd för micrans baksärmar desutom, blir å köra svetsat eller kanske nån torsindiff om man råkar snubbla över en tillr ätt pris.
bygge av främmre länkarmar.
använder spindlar och bromsar samt cilovers till golf GTI för å kunna använda 13" hjul, har en kontackt som kommer hjälpa mej oprdna fram riktigt bra däck i 13" sen vill man ju inte försöra orignalutseendet. gatdäck blir dock 15" för å få lite mer däck å svänga med.
styrväxel å styservo vart lagom bredd och längd med en volvo 740 växel.
fick modifiera lite och korta mellanstyrlederna lite för å slippa bumpsteer.
men det blev bra tillslut.
motorn även "ikastad" nu.
man kommer sitta rätt långt bak, typ där baksätet var orignal
har alltid velat ha en Z3a men detta blir ju nästan samma stuk
Posted: 03 Jan 2011, 22:13
by Dawe_A
haha, hur coolt bygge som helst!
ska bli kul att se
Posted: 03 Jan 2011, 22:15
by Pyrro
Det här är manligt!
Posted: 03 Jan 2011, 22:15
by knotan
rattstång och pedalställ nästan klart.
lär det behövas sprängskydd i kardantunnel tro
grenröret blev nästan klart idag, turbon är en hx55a med 19 avgashus.
40mm wg.
golvet är tänkt å bli helt slätt sen av flera anledningar så avgaset måste upp i golvet så mycket det går...
passageraren får nog varmt om bollarna sen med
Posted: 03 Jan 2011, 22:20
by Ondketchup
Hur grymt som helt
/Johan
Posted: 03 Jan 2011, 22:23
by knotan
fötterna lever farligt om svänghjulet expolderar, som tur är finns det hardox 6mm plåt lite bitar på jobbet som jag ska lägga rabarber på
Posted: 03 Jan 2011, 22:27
by nicke.t
blir nog helfestlig å drifta med
ballt.
Posted: 03 Jan 2011, 22:32
by knotan
men det blir en gatbil, har ju tom orignal högtalare kvar i dörrarna, orignal dörrsidor å innertak är tänkt å få sittta kvar å om det är möjligt ska orignal instrumentbärdan in igen (även om den blir flyttad typ 50cm bakåt
)
Posted: 03 Jan 2011, 22:40
by Lindgrennkpg
Fan de blir ju så sjukt cooooolt!!!!!
Hardox är för fjolllor
sätt dit lite tolox så slipper du va rädd
Posted: 03 Jan 2011, 23:15
by Blackbmw
Skitcoolt projekt! blir kul att följa
!
Posted: 04 Jan 2011, 00:21
by shomakie
Helt galet!!!
Posted: 04 Jan 2011, 01:27
by M-pirre-M
fyfan va häftigt! de här är insperations källa nr 1
Posted: 04 Jan 2011, 02:44
by dgyldmark
Niklas Laine..... Detta är lika Insane som när du skickade en paint skiss på turbo kompressor installationen och vi diskuterade, 1 månad senare ringer han och tro fan karl har byggt ihop allt på en supra dessutom!
Helrätt bil. kör hårt. mvh
Posted: 04 Jan 2011, 07:51
by ZAK
Fan knotan du verkar helt slut i huvudet! Positivt menat haha.
Ska följa detta lätt!
Asballt projekt!
Posted: 04 Jan 2011, 17:24
by m_ellisson
Helrätt & riktigt ballt projekt!
Posted: 04 Jan 2011, 17:37
by jimm_y
kan bara hålla med