Blir så jävla förbannad på vissa idioter!!

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Blöjan

Blir så jävla förbannad på vissa idioter!!

Post by Blöjan »

Gör en lång historia kort!

Har letat arlset av mig för en uppsättning m5 e34 -95 bromsar! Dvs 345x28 fyrkolvs grejorna!

Med lite hjälp av en forumsmedlem så fick jag tag på en bil på en skrot i Norrköping.

Fan tänkte jag, har bara haft problem med de där jäkla Norrköpingsmänniskorna. Men nu ska väl turen vända :)

Men jag slår en pling till skroten och då var bilen under utredning, skulle ta ca en vecka för dem att kunna sälja delar ifrån den.

Efter 3 veckor så får jäg äntligen snacka med en säljare och då skulle dem ha 50% av nypriset! :shock: De e en bit över 20k för dessa jävla bromsar!!
Jag bad säljaren prata med sin chef om priset och om de skulle kunna sänka det något. Säljaren skulle då ringa upp mig samma dag och meddela priset.

Detta var i sommras!

Idag så ringde jag igen och frågade efter bromsarna. Tog ett jäkla tag innan fanskapet hittade bilen i datorn. Då jag fick hjälpa honom med regnummer också.

Han säger att bromsarna var reserverade och ska snacka med en säljare.
Efter ett jäkla tag så berättade han iaf att bilen var borta och att den har gått i pressen!! :cry:

Han sa att de var ingen som hämtade de reserverade bromsarna så de pressa hela bilen! VILKA JÄVLA IDIOTER!! GAAAHHH!

Nu finns det alltså en mindre m5 e34 3,8 -95 att kunna ta delar av!
Fan jääävla skiiit!
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
Magnaten

Post by Magnaten »

ärligt talat så tror jag inte att bilen pressades med bromsarna, skrotarna e mkt väl medvetna om vilka saker som e attraktiva eller inte. så jag tror att antingen är dom.....

1-sålda
2-ligger i nån anställds baklucka
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Thörn

Post by Thörn »

de har nog hamnat på blocket och sålts av "privatperson"
Är nog mycket som letar sig ut så.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
nicke.t

Post by nicke.t »

en polare va på lyksele eller om de va storsund bilskrot . där stod en M5 utan motorhuv å ingen ventilkåpa,så ibland undrar man om dom vet va dom slänger i pressen.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Moggen

Post by Moggen »

nicke.t wrote:en polare va på lyksele eller om de va storsund bilskrot . där stod en M5 utan motorhuv å ingen ventilkåpa,så ibland undrar man om dom vet va dom slänger i pressen.
kan nästan slå vad me ena kulan att de inte var storsunds skrot. har jobbat där o det är väääldigt pedant skött de mesta där. men de finns ju puckon överallt iof :p
325 E30...
nicke.t

Post by nicke.t »

ok.de va några år sen .men de va nån av dom större skrotarna här i norr.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Hool

Post by Hool »

Om du kan tänka dig att rodda adapters så har Jeenz polare ett par 4 kolvare från e38 till salu med skivor.. Om jag inte minns fel.

Hör med han om de är kvar..
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
guran

Post by guran »

nicke.t wrote:en polare va på lyksele eller om de va storsund bilskrot . där stod en M5 utan motorhuv å ingen ventilkåpa,så ibland undrar man om dom vet va dom slänger i pressen.
Har en ventilkåpa i garaget från en m3 3.2 som en polare hittat på backen inne på uppställnings området på en skrot här i krokarna.. :lol:
Tråkigt å köpa en motor från en skrot för hur mkt som helst å sen e den inte komplett! :roll:
0730-448141

gustafasplund@hotmail.com

Smoke Means Power!
Per Eriksson

Post by Per Eriksson »

Det väl väl inte Karstorps? låter exakt som deras affärsmetod.
Förekommer flitig bakluckeförsäljning därifrån så magnaten har helt rätt.
/Per
a.k.a. Jevlar
HD91

Post by HD91 »

Det lär ha varit Karstorps. Dom är väl den enda skroten som fått in en M5 95:a i år. TLZ622 hette denna och var lindad runt en lyktstolpe om jag minns rätt.
Jag vet att massor av folk har ringt på delarna från den, men bara fått tokpriser tillbaka. Säkert sålt av anställda istället. Dom flesta E34 M5orna som kommer till skroten verkar säljas så.
Infowars - because there is a war on for your mind
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

mjo endel skrotar begär saftiga pengar för grejorna men sanningen är att många betalar det som begärs dock oftast inte svenskar utan norrmänn

är juh te inte helt fel o köpa en m3 3.2 maskin för 50brak och ha fullständiga garantier på motorn

dock har jagf ör mig vi på jobbet tog 35k för en s50 komplett med alla styrdon låda och fram+bakvagn ifrån bilen med bromsar o allt
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
B10Alpina

Post by B10Alpina »

Det har rensats bra bland personalen nu på Karstorp's Bildemontering.
Vet om 3 st som fått kicken efter att ha sålt delar privat.

Och de är dessutom väldigt medvetna om vad de har för dyrgripar.
//Micke
0706-591377
Norrköping

http://www.garaget.org/?car=51730
Frostie

Post by Frostie »

Svärfarsan jobbar som inhyrd konsult på en av sveriges största skrotar, lite spioneri gubbe, och tar reda på vart delar tar vägen, och är ett par som fått sparken just där.
skrotbranchen har varit en ful bransch men dem lägger nu ner tid och pengar på att få bort allt stjälande m.m

har ju inte vart så svårt för dem anställda att sälja t.ex en motor som är prissatt till 20k, och istället säljer den för 10k, 5 till pappa 5 till firman och sedan radera artikeln ur lager.
Blöjan

Post by Blöjan »

Karstorp var det, jäkla skit :( Förstår nu varför de blev höjda röster när han snackade med sin kollega..

De har en rolig röstbrevlåda iaf.
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
Snekast

Post by Snekast »

Vet inte om norrköping över lag är dåligt för affärer, men vad gällande Karstorp så handlar jag aldrig där.

Köper inte skrot för halva nypriset. Detta gäller allt de säljer.

Finns ju eftermarknadsgrejer för de pengarna menar jag?
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

anledningen att man tar halva nypriset är för att det betalar försäkringsbolag som vid reparation av bilar måste handal beggat i första hand.

tex hos oss har vi nydelar som är billigare än våra beggade privatpåersoner köper nya verkstäder och försäkringsbolag köper beggat
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Hool

Post by Hool »

Karstorps har ju ett par Style 5or ... Tror de ligger 2 pizzor under 10' ink moms.

Handlade lite till V***n där och de skulle ha 395 + moms för ett ljusvred till ibrädan och då kontrade jag med att du vet om att den kostar 495kr INK moms NY hos Volvo va? Då blev det ändring fort..

Sedan så behövde jag en dörrsida för tidigare ägare hade slagit igen dörren med bältesspännaren mellan.

Först skulle de ha 2.6' (Kommer inte ihåg om det var karstorp eller inte) sedan några månader senare så var den nere i 400 spänn..

Anledningen? Jo FB har slutat laga dem och löser dem ist och då är det ingen som pröjsar FB priser för delarna..

Lycksele Bildemo när de var de gamla ägarna hade ju en minst sagt intressant prispolitik.. Storsund har det nu på det jag kikat på iaf :(

Må någon lära skrotarna att fota bilar och delar och fylla i det förbannade formuläret när de tar in bilar så skulle de slippa många frågor på telefon.. :roll:
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
Post Reply