Korrekt utförd drift för att hålla ett konstant ställ. Blir ju 0 poäng om sladden upphör i tävligssamanhang. Var nog bra en eller två på gatebil rudskogen som kunde drifta. Resten sladdade.
Bilen ska turkas nu efter 2 års inkörning på detta viset. Dom verkar tåla en del misshandel. Man kan ju köra som i dessa klippen dag efter dag och flera tankar i sträck på isen. M50 är nåt jag börjat gilla
Använder handbroms väldigt mycket när jag sladdar, sedan finns det många som säger att man är amatör som inte kan köra utan... det är sällan de själva presterar bättre.
pelko wrote:Använder handbroms väldigt mycket när jag sladdar, sedan finns det många som säger att man är amatör som inte kan köra utan... det är sällan de själva presterar bättre.
pelko wrote:Använder handbroms väldigt mycket när jag sladdar, sedan finns det många som säger att man är amatör som inte kan köra utan... det är sällan de själva presterar bättre.
Tänker du på mig nu eller?
Haha nä främst på två gamla klasskamrater som vägrade släppa det där. Men nu när du skrev så kom jag ju på att du också sagt att handbroms är för bögar och finnar
pelko wrote:Använder handbroms väldigt mycket när jag sladdar, sedan finns det många som säger att man är amatör som inte kan köra utan... det är sällan de själva presterar bättre.
Om man ska behålla stället under hård inrbromsning efter man pendlat på 4an i kanske 180km/h (nu är vi bara uppe på max på trean och i denna fimlen 140 typ) på exempelvis rakan på rudskogen där det knyter till bra i en högersväng längst ner så ska man åka handbroms. Annars så blir det 0 poäng och man blir sist i en drifttävling. Upphör pendeln så kvittar det om man kört som en kung tidigare.
Så du kan hälsa dina klasskamrater att det är dom som kan köra som ligger och håller kvar stället med handbromsen. Inte npgon som sladdar för att sen köra rakt en bit.
Som sagt. Ett fåtal kunde det. Bröderna alm kunde (gjorde iaf) inte. De kunde bara sladda och underhålla publiken. Resten av banan var transportsträcka för dom.
Det va dock en svart e30 som utmärkte sig som duktig chaufför. Tror han hänger här på ppf. Någon i folkvimmlet sa det iaf.
Kunde inte säga det bättre själv! Handbromsen är ju fan en livräddare om man tappar vinkel
Ja, jag menar inte att man ska rycka handbroms som en saab-torgraggare och göra vändpallar. Handbromsen är en del av driftingen. Exemplvis vid den situation jag nämnde tidigare. Det va en fröjd att se killen i den svarta e30'n
Kunde inte säga det bättre själv! Handbromsen är ju fan en livräddare om man tappar vinkel
Ja, jag menar inte att man ska rycka handbroms som en saab-torgraggare och göra vändpallar. Handbromsen är en del av driftingen. Exemplvis vid den situation jag nämnde tidigare. Det va en fröjd att se killen i den svarta e30'n
utan handbroms går det ju nästan inte att åka mjukt och fint heller! handbroms är fan ett måste när de gäller drifting sen vad folk säger om att måste man använda kryckan så kan man inte drifta, då vill jag se dem i d1 ligan eller liknande för där använder ALLA kryckan precis som du säger! inte av slumpen att hydralisk handbroms blev så poppis efter att drifting blev erkänt som sport enligt mig!
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
daimboy wrote:kul med lite riktigt snöbus... 90% av filmerna man ser handlar ju om folk som kör varv på varv i en rondell eller ännu värre på en stor parkering
industriområden är rätt trevliga, tomt på folk trevliga vägar halkigt och massa kurvor eller småvägar (grusvägar sommartid) är ännu roligare
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.