Snöbus i söder

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Grefven

Snöbus i söder

Post by Grefven »

Som vanligt svårt att förmedla fart och upplevelse när det amatörfilmas med mobilen. Men vi hade kul ikväll iaf :-)

http://www.youtube.com/watch?v=lMwBSCDrQnA
Hansa

Post by Hansa »

handbroms is the shiet :D
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Grefven

Post by Grefven »

Hansa wrote:handbroms is the shiet :D

Korrekt utförd drift för att hålla ett konstant ställ. Blir ju 0 poäng om sladden upphör i tävligssamanhang. Var nog bra en eller två på gatebil rudskogen som kunde drifta. Resten sladdade.

Detta är dock snöbus och inget mer :-)
Grefven

Post by Grefven »

Hansa

Post by Hansa »

Det är ändå roligt att se att folk använder handbromsen när dom ska leka =) många underskattar den!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Grefven

Post by Grefven »

Bilen ska turkas nu efter 2 års inkörning på detta viset. Dom verkar tåla en del misshandel. Man kan ju köra som i dessa klippen dag efter dag och flera tankar i sträck på isen. M50 är nåt jag börjat gilla :-)
pelko

Post by pelko »

Använder handbroms väldigt mycket när jag sladdar, sedan finns det många som säger att man är amatör som inte kan köra utan... det är sällan de själva presterar bättre.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Franzén

Post by Franzén »

pelko wrote:Använder handbroms väldigt mycket när jag sladdar, sedan finns det många som säger att man är amatör som inte kan köra utan... det är sällan de själva presterar bättre.

Tänker du på mig nu eller?
:lol:
Grr!
0706-419608
Dawe_A

Post by Dawe_A »

underbart, sitter och letar 525a e34 till mig själv nu innan snön är borta, finns nog ingen goare bil att arabdrifta med.. :lol:
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
pelko

Post by pelko »

Franzén wrote:
pelko wrote:Använder handbroms väldigt mycket när jag sladdar, sedan finns det många som säger att man är amatör som inte kan köra utan... det är sällan de själva presterar bättre.

Tänker du på mig nu eller?
:lol:

Haha nä främst på två gamla klasskamrater som vägrade släppa det där. Men nu när du skrev så kom jag ju på att du också sagt att handbroms är för bögar och finnar :lol:
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Grefven

Post by Grefven »

Om man ska behålla stället under hård inrbromsning efter man pendlat på 4an i kanske 180km/h (nu är vi bara uppe på max på trean och i denna fimlen 140 typ) på exempelvis rakan på rudskogen där det knyter till bra i en högersväng längst ner så ska man åka handbroms. Annars så blir det 0 poäng och man blir sist i en drifttävling. Upphör pendeln så kvittar det om man kört som en kung tidigare.

Så du kan hälsa dina klasskamrater att det är dom som kan köra som ligger och håller kvar stället med handbromsen. Inte npgon som sladdar för att sen köra rakt en bit.

Som sagt. Ett fåtal kunde det. Bröderna alm kunde (gjorde iaf) inte. De kunde bara sladda och underhålla publiken. Resten av banan var transportsträcka för dom.

Det va dock en svart e30 som utmärkte sig som duktig chaufför. Tror han hänger här på ppf. Någon i folkvimmlet sa det iaf.
banzai

Post by banzai »

Grefven wrote:Massa bra text

Kunde inte säga det bättre själv! Handbromsen är ju fan en livräddare om man tappar vinkel :)
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
Grefven

Post by Grefven »

banzai wrote:

Kunde inte säga det bättre själv! Handbromsen är ju fan en livräddare om man tappar vinkel :)

Ja, jag menar inte att man ska rycka handbroms som en saab-torgraggare och göra vändpallar. Handbromsen är en del av driftingen. Exemplvis vid den situation jag nämnde tidigare. Det va en fröjd att se killen i den svarta e30'n
Awpelqvist

Post by Awpelqvist »

Grefven wrote:
banzai wrote:

Ja, jag menar inte att man ska rycka handbroms som en saab-torgraggare och göra vändpallar. Handbromsen är en del av driftingen. Exemplvis vid den situation jag nämnde tidigare. Det va en fröjd att se killen i den svarta e30'n

utan handbroms går det ju nästan inte att åka mjukt och fint heller! handbroms är fan ett måste när de gäller drifting sen vad folk säger om att måste man använda kryckan så kan man inte drifta, då vill jag se dem i d1 ligan eller liknande för där använder ALLA kryckan precis som du säger! inte av slumpen att hydralisk handbroms blev så poppis efter att drifting blev erkänt som sport enligt mig!
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
daimboy

Post by daimboy »

kul med lite riktigt snöbus... 90% av filmerna man ser handlar ju om folk som kör varv på varv i en rondell eller ännu värre på en stor parkering :)
Kenny Constable
Awpelqvist

Post by Awpelqvist »

daimboy wrote:kul med lite riktigt snöbus... 90% av filmerna man ser handlar ju om folk som kör varv på varv i en rondell eller ännu värre på en stor parkering :)

industriområden är rätt trevliga, tomt på folk trevliga vägar halkigt och massa kurvor :D eller småvägar (grusvägar sommartid) är ännu roligare :D
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
Kristian H. Foss

Post by Kristian H. Foss »

Et klipp av vinterbilen 08 oh 09. Går inte like snabbt som E34n, men er forsatt kul å kontrollera. :)

http://s144.photobucket.com/albums/r184 ... 4&newest=1
05`E60 520i M-Tech
90`E30 318is/338i.

84`E28 M50 530t. -- http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=49816" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply