Page 1 of 1
Cooperring till Ls1
Posted: 01 Dec 2010, 20:43
by Sikko
Är det 3000 per topp dvs 6000 till hela motorn.
Posted: 01 Dec 2010, 22:13
by Bäckis
Ja, per st.
Posted: 02 Dec 2010, 11:54
by Ante Karlsson
Hej!
Har ni testat ungefär vad en cooper-ring packing pallar på en ls1?
Eller är en pyramidringning att föredra om man börjar hamna på över 1000hp med lq9 block och toppar?
Mvh Ante
Posted: 02 Dec 2010, 12:04
by moonzhine
Ärtan har ju kört 1948hk
Posted: 02 Dec 2010, 12:44
by Bäckis
Som ovan. 1948hk, inga som helst läckage utan perfekt tätning av allt.
Ser inga bekymmer, går nog att åka samma effekt som med pyramid, vi har då aldrig sett ett läckage på någon motor ännu och det har gått ut över 100 packningar nu.
Posted: 06 Dec 2010, 21:13
by Ante Karlsson
Hej!
Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.
Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa
låter ju som en jäkligt smidig lösning!
Mvh Ante
Posted: 06 Dec 2010, 21:40
by PiLlEvAn
Ante Karlsson wrote:Hej!
Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.
Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa
låter ju som en jäkligt smidig lösning!
Mvh Ante
det var problem med mls packningarna med mindre effekt men inget med dessa
Posted: 07 Dec 2010, 03:00
by Bmwandreas
Ante Karlsson wrote:Hej!
Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.
Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa
låter ju som en jäkligt smidig lösning!
Mvh Ante
De håller minst lika bra som pyramid, och bra mkt smidigare!
MLS på 4 bult upp till 1000 hk och MLS 6 bult upp till 1300 hk sen läcker det tyvärr..
Posted: 07 Dec 2010, 19:28
by Jørg1e30
LItt ot men. har dere benket noen med cooper på s38 enda?
Posted: 07 Dec 2010, 19:50
by Bäckis
Nej, men M30 och det funkar super och S38 har ett stabilare topplock så....
Posted: 07 Dec 2010, 20:15
by Jørg1e30
kung. 900whp here i come
Posted: 13 Jan 2011, 19:43
by Carlsson
Bäckis wrote:Nej, men M30 och det funkar super och S38 har ett stabilare topplock så....
Har ni bänkat någon s38 än med copering så ni kan säga hur långt det är safe för jag har en kompis som undrar han står i valet mellan cooperring och pyramidring?
Posted: 13 Jan 2011, 19:56
by Bäckis
Det är inget att oroa sig över, fungerar klockrent på alla motrer. Motortypen är ju mkt bättre än tex M20 så det finns INGET att oroa sig över.