Cooperring till Ls1
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Cooperring till Ls1
Är det 3000 per topp dvs 6000 till hela motorn.
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
-
- Posts: 43
- Joined: 30 Nov 2005, 18:56
- Location: Arvika
- Contact:
Som ovan. 1948hk, inga som helst läckage utan perfekt tätning av allt.
Ser inga bekymmer, går nog att åka samma effekt som med pyramid, vi har då aldrig sett ett läckage på någon motor ännu och det har gått ut över 100 packningar nu.
Ser inga bekymmer, går nog att åka samma effekt som med pyramid, vi har då aldrig sett ett läckage på någon motor ännu och det har gått ut över 100 packningar nu.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 43
- Joined: 30 Nov 2005, 18:56
- Location: Arvika
- Contact:
Hej!
Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.
Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa låter ju som en jäkligt smidig lösning!
Mvh Ante
Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.
Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa låter ju som en jäkligt smidig lösning!
Mvh Ante
det var problem med mls packningarna med mindre effekt men inget med dessaAnte Karlsson wrote:Hej!
Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.
Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa låter ju som en jäkligt smidig lösning!
Mvh Ante
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
De håller minst lika bra som pyramid, och bra mkt smidigare!Ante Karlsson wrote:Hej!
Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.
Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa låter ju som en jäkligt smidig lösning!
Mvh Ante
MLS på 4 bult upp till 1000 hk och MLS 6 bult upp till 1300 hk sen läcker det tyvärr..
Det är inget att oroa sig över, fungerar klockrent på alla motrer. Motortypen är ju mkt bättre än tex M20 så det finns INGET att oroa sig över.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090