Cooperring till Ls1

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Sikko
Posts: 554
Joined: 08 Dec 2009, 20:22
Location: Härnösand

Cooperring till Ls1

Post by Sikko »

Är det 3000 per topp dvs 6000 till hela motorn.
072 931 6764
Instagram novasikko
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ja, per st.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Ante Karlsson
Posts: 43
Joined: 30 Nov 2005, 18:56
Location: Arvika
Contact:

Post by Ante Karlsson »

Hej!

Har ni testat ungefär vad en cooper-ring packing pallar på en ls1?

Eller är en pyramidringning att föredra om man börjar hamna på över 1000hp med lq9 block och toppar?

Mvh Ante
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

Ärtan har ju kört 1948hk :)
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Som ovan. 1948hk, inga som helst läckage utan perfekt tätning av allt.

Ser inga bekymmer, går nog att åka samma effekt som med pyramid, vi har då aldrig sett ett läckage på någon motor ännu och det har gått ut över 100 packningar nu.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Ante Karlsson
Posts: 43
Joined: 30 Nov 2005, 18:56
Location: Arvika
Contact:

Post by Ante Karlsson »

Hej!

Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.

Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa :D låter ju som en jäkligt smidig lösning!

Mvh Ante
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

Ante Karlsson wrote:Hej!

Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.

Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa :D låter ju som en jäkligt smidig lösning!

Mvh Ante
det var problem med mls packningarna med mindre effekt men inget med dessa
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ante Karlsson wrote:Hej!

Ja på lsx blocket med 6 bultar per cyl så håller det garanterat utan några som helst problem.

Men var mest nyfiken på hur det funkar på standardblocken/topp ,är ju ett känt problem på dessa,med dåliga och instabila deckplan på block/topp. Vet ni någon som testat? Är ju lite enklare än att pyramidringa :D låter ju som en jäkligt smidig lösning!

Mvh Ante
De håller minst lika bra som pyramid, och bra mkt smidigare!
MLS på 4 bult upp till 1000 hk och MLS 6 bult upp till 1300 hk sen läcker det tyvärr..
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

LItt ot men. har dere benket noen med cooper på s38 enda?
JAAS-performance
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nej, men M30 och det funkar super och S38 har ett stabilare topplock så....
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

kung. 900whp here i come :lol:
JAAS-performance
User avatar
Carlsson
Posts: 1512
Joined: 25 Jul 2007, 14:06
Location: Lilla Edet

Post by Carlsson »

Bäckis wrote:Nej, men M30 och det funkar super och S38 har ett stabilare topplock så....
Har ni bänkat någon s38 än med copering så ni kan säga hur långt det är safe för jag har en kompis som undrar han står i valet mellan cooperring och pyramidring?
Daniel Carlsson 070 46 174 24

Tur att jag inte kör lika illa som jag stavar :P
335IM

M535

BMW 242
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det är inget att oroa sig över, fungerar klockrent på alla motrer. Motortypen är ju mkt bättre än tex M20 så det finns INGET att oroa sig över.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply