E30 rattnav Vs e34
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
E30 rattnav Vs e34
Som sagt passar e34ans rattnav på e30? Tack på förahnd
Mvh Patrik
Mvh Patrik
-
-
utan airbag skall vara lite grövre splines har jag för mig! men testa kan ju inte mer än inte passaBmwE30 wrote:okej jag fick en sport ratt med rattnav och de kom från en bmw e34=)Awpelqvist wrote:det utan airbag passar då för de kör jag med!

alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
Sant=) får kika på de skulle bara se om någon visste de!:)Awpelqvist wrote:utan airbag skall vara lite grövre splines har jag för mig! men testa kan ju inte mer än inte passaBmwE30 wrote:okej jag fick en sport ratt med rattnav och de kom från en bmw e34=)Awpelqvist wrote:det utan airbag passar då för de kör jag med!
-
nej inte samma bottendel sen tror jag e34an botten e bredare, men iaf den stora skillnaden är att e34 har en krok infästning och e30 har vanliga plattjärn, så om du moddar det så kan de passaBmwE30 wrote:Tack för de=)! tänkte kolla om någon vet om e34 ans stolar passar i e30 but on?:)jorgen wrote:ned tanke på att de är lika eftermarknads rattnav så ja det passar

alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
okej! tänkte ha några skönare (original) säten ist för e30 =) får se hur de blir med den tanken:)Awpelqvist wrote:nej inte samma bottendel sen tror jag e34an botten e bredare, men iaf den stora skillnaden är att e34 har en krok infästning och e30 har vanliga plattjärn, så om du moddar det så kan de passaBmwE30 wrote:Tack för de=)! tänkte kolla om någon vet om e34 ans stolar passar i e30 but on?:)jorgen wrote:ned tanke på att de är lika eftermarknads rattnav så ja det passar
- bmw-slangen
Så länge någon airbag inte är inblandad passar en ratt mellan E30, E32 och E34.
Rattstång utan airbag har 17 mm splines och ratt fästes med mutter.
Rattstång med airbag har 21 mm splines och ratt fästes med skruv.
Bara titta på släpringens nummer på ratten så ser du direkt om det passar. Är släpringens nummer på ratten 1 152 896 så passar den på alla E30, E32 och E34 utan airbag.
Från 05/1994 och uppåt fick E34 ett helt annorlunda splines/släpring, samma splines/släpring som satt på många E36:or.
Bara titta på släpringens nummer på ratten så ser du direkt om det passar. Är släpringens nummer på ratten 1 152 896 så passar den på alla E30, E32 och E34 utan airbag.
Från 05/1994 och uppåt fick E34 ett helt annorlunda splines/släpring, samma splines/släpring som satt på många E36:or.
Okej tack så mycketbmw-slangen wrote:Så länge någon airbag inte är inblandad passar en ratt mellan E30, E32 och E34.