BMW 2002 med Audi 4.2 V8 Quattro - Bilder fixat!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Tjorven

BMW 2002 med Audi 4.2 V8 Quattro - Bilder fixat!

Post by Tjorven »

Tänkte bara skriva lite här och låta folk skratta lite åt hur korkad jag egentligen är :)

Det hela började med ett avstannat turbo bygge som en kompis startade just innan körkortet föll ner i brevlådan. nu, mååånga år senare så kom vi över en motor och låda från en audi a8 komplett med drivaxlar och diffar..

För tillfället har det inte hänt mer än rostlagning och breddning av kaross.
Bur och rör till framvagn är snart på G det också..

Är det förresten nån som har erfarenhet av audis v8:a? Har aldrig varit i kontakt med den tidigare eller hört nåt speciellt om den. Gillar den överladdning? :D

Förhoppningsvis kommer det bilder inom en snar framtid.. Måste bara få ihop någonting att fota först!
Last edited by Tjorven on 09 Oct 2006, 20:09, edited 1 time in total.
ossie

Post by ossie »

Vad jag hört så ska det vara svårt att skaffa vestaks och ramlager. Har hört att man får byta motor då. Kanske en skröna..
mcLaren 570s
elvis

Post by elvis »

vet inget om motorerna, men konseptet är ju hel coolt! Ser fram emot lite bilder under byggets gång! är tanken att köra dubbelturbo eller???

MVH Elvis
IQ-tuning

Post by IQ-tuning »

jävligt coolt projekt den ska vara 4wd alltså?

Fan vad coolt...:)
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
Christian & Mikael Kascha
Flaxis

Post by Flaxis »

Detta kan bli fränt!
väntar med spänning på bilder
Smilea till lite för mig själv, då jag och polaren funderat på att använda den motorn+drivlina till ett liknande projekt, dock måttade vi för att montera prylarna i en Nissan micra k11 :lol: :wink:
//Flaxis
förvirrad!!!
Overcharged

Post by Overcharged »

kan inte säga annat än att det skulle bli ett riktigt fränt projekt :D
Tjorven

Post by Tjorven »

elvis wrote:vet inget om motorerna, men konseptet är ju hel coolt! Ser fram emot lite bilder under byggets gång! är tanken att köra dubbelturbo eller???

MVH Elvis

Ja, tanken är väll så.. Men får se vart det slutar :) Tyvärr inga bilder än, kameran och jag komemr itne riktigt överens.. den uppskattade itne att jag tappade den i marken :shock:
Tjorven

Post by Tjorven »

IQ-tuning wrote:jävligt coolt projekt den ska vara 4wd alltså?

Fan vad coolt...:)

Joo, om vi bara kan få till det med drivaxlarna fram... Ser nästan ut som att det blir till att förlänga fronten eller flytta bak framvagnen.. :( Annars blir det en rätt så lustig vinkel på drivaxlarna fram.. kanske skulle funka att bara köra rakt fram men man vill ju svänga ibland med :P
Tjorven

Post by Tjorven »

Förresten, nu när jag ändå är igång med skrivandet så ska jag passa på att fråga om det är nån som vet av nån komplett m50b25? funderar på att turbo konvertera min rishög i vinter oxå.. skulle vara bra att få tag på en till motor så jag inte måste gå och köpa ytterligare en till bil :P PM:a om ni vet av nån till bra pris!
IQ-tuning

Post by IQ-tuning »

Jonus håller väl på att bygga en singelturbo Audi V8 och sätta i en S2:a...

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 ... ight=jonus
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
Christian & Mikael Kascha
Tjorven

Post by Tjorven »

IQ-tuning wrote:Jonus håller väl på att bygga en singelturbo Audi V8 och sätta i en S2:a...

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 ... ight=jonus

Jo, jag var in och kikade på sidan! Inte riktigt samma "klass" på bygget som detta dock :)
Nu har jag fått fram lite bilder, vet dock inte hur jag ska få upp de? måste man ladda upp dom på typ putfile.com eller liknande och sen länka?
Overcharged

Post by Overcharged »

ja
Tjorven

Post by Tjorven »

Okej, då ska jag lägga upp lite bilder senare idag efter jobbet! :D
Synthetic

Post by Synthetic »

Tjorven wrote:Okej, då ska jag lägga upp lite bilder senare idag efter jobbet! :D

det har gått flera dagar nu, vi vill se bilder! :D
Tjorven

Post by Tjorven »

Sorry att det inte kommer upp några bilder.. men jag får fan inte till det!?!? :evil: Är det nån som är bättre på det här med att lägga upp bilder så kan jag skicka bilderna med mail eller nåt... Det är fan ett under att man får igång burken..

Jaja, kan iaf försöka skriva lite om vad som har hänt, bågen har anlänt, eller var tvungen åka 20 mil för att hämta den.. men den är här nu iaf, ska börja moteras i helgen(?) om allt går som det ska.

Sen så kanske vi slipper automatlådan, har hittat en kille som behöver en sån och en annan som har en skrotat s6:a med en fin manuell i. Hoppas det blir manuell låda, ser verkligen inte framemot att få tiptronicen att fungera.

Bakvagn är på plats nu med, en 960 vagn/brygga med org drivaxlar. audi klumpen passade nästan perfekt! splines och allt från drivaxlarna passar rakt av! Där kan man snacka tur :)

Hmm, har breddat hjulhusen bak också, har gjort klart framskärmar i plast/glasfiber med.

Det var nog det största som har hänt. Men som sagt, om nån är bra på det där med bilder så pm:a så kan jag skicka bilderna eller nåt.

Tack på förhand!

MVH
Krillian

Post by Krillian »

du kan skicka till mig om du vill..

mpower_ks@hotmail.com
Tjorven

Post by Tjorven »

Okej, fan vad bra. Mailar över bidlerna imorn då. Har inte haft tid att sitta vid datorn nåt i helgen... Jobbar 14 timmar skift :?

Krillian wrote:du kan skicka till mig om du vill..

mpower_ks@hotmail.com
MVH
/
Tjorven aka Desa
Mitsubishi Evo 6
Post Reply