BMW 2002 med Audi 4.2 V8 Quattro - Bilder fixat!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW 2002 med Audi 4.2 V8 Quattro - Bilder fixat!
Tänkte bara skriva lite här och låta folk skratta lite åt hur korkad jag egentligen är
Det hela började med ett avstannat turbo bygge som en kompis startade just innan körkortet föll ner i brevlådan. nu, mååånga år senare så kom vi över en motor och låda från en audi a8 komplett med drivaxlar och diffar..
För tillfället har det inte hänt mer än rostlagning och breddning av kaross.
Bur och rör till framvagn är snart på G det också..
Är det förresten nån som har erfarenhet av audis v8:a? Har aldrig varit i kontakt med den tidigare eller hört nåt speciellt om den. Gillar den överladdning?
Förhoppningsvis kommer det bilder inom en snar framtid.. Måste bara få ihop någonting att fota först!
Det hela började med ett avstannat turbo bygge som en kompis startade just innan körkortet föll ner i brevlådan. nu, mååånga år senare så kom vi över en motor och låda från en audi a8 komplett med drivaxlar och diffar..
För tillfället har det inte hänt mer än rostlagning och breddning av kaross.
Bur och rör till framvagn är snart på G det också..
Är det förresten nån som har erfarenhet av audis v8:a? Har aldrig varit i kontakt med den tidigare eller hört nåt speciellt om den. Gillar den överladdning?
Förhoppningsvis kommer det bilder inom en snar framtid.. Måste bara få ihop någonting att fota först!
Last edited by Tjorven on 09 Oct 2006, 20:09, edited 1 time in total.
- Overcharged
elvis wrote:vet inget om motorerna, men konseptet är ju hel coolt! Ser fram emot lite bilder under byggets gång! är tanken att köra dubbelturbo eller???
MVH Elvis
Ja, tanken är väll så.. Men får se vart det slutar Tyvärr inga bilder än, kameran och jag komemr itne riktigt överens.. den uppskattade itne att jag tappade den i marken
IQ-tuning wrote:jävligt coolt projekt den ska vara 4wd alltså?
Fan vad coolt...
Joo, om vi bara kan få till det med drivaxlarna fram... Ser nästan ut som att det blir till att förlänga fronten eller flytta bak framvagnen.. Annars blir det en rätt så lustig vinkel på drivaxlarna fram.. kanske skulle funka att bara köra rakt fram men man vill ju svänga ibland med
Förresten, nu när jag ändå är igång med skrivandet så ska jag passa på att fråga om det är nån som vet av nån komplett m50b25? funderar på att turbo konvertera min rishög i vinter oxå.. skulle vara bra att få tag på en till motor så jag inte måste gå och köpa ytterligare en till bil PM:a om ni vet av nån till bra pris!
Jonus håller väl på att bygga en singelturbo Audi V8 och sätta i en S2:a...
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 ... ight=jonus
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
Christian & Mikael Kascha
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
Christian & Mikael Kascha
IQ-tuning wrote:Jonus håller väl på att bygga en singelturbo Audi V8 och sätta i en S2:a...
Jo, jag var in och kikade på sidan! Inte riktigt samma "klass" på bygget som detta dock
Nu har jag fått fram lite bilder, vet dock inte hur jag ska få upp de? måste man ladda upp dom på typ putfile.com eller liknande och sen länka?
- Overcharged
Sorry att det inte kommer upp några bilder.. men jag får fan inte till det!?!? Är det nån som är bättre på det här med att lägga upp bilder så kan jag skicka bilderna med mail eller nåt... Det är fan ett under att man får igång burken..
Jaja, kan iaf försöka skriva lite om vad som har hänt, bågen har anlänt, eller var tvungen åka 20 mil för att hämta den.. men den är här nu iaf, ska börja moteras i helgen(?) om allt går som det ska.
Sen så kanske vi slipper automatlådan, har hittat en kille som behöver en sån och en annan som har en skrotat s6:a med en fin manuell i. Hoppas det blir manuell låda, ser verkligen inte framemot att få tiptronicen att fungera.
Bakvagn är på plats nu med, en 960 vagn/brygga med org drivaxlar. audi klumpen passade nästan perfekt! splines och allt från drivaxlarna passar rakt av! Där kan man snacka tur
Hmm, har breddat hjulhusen bak också, har gjort klart framskärmar i plast/glasfiber med.
Det var nog det största som har hänt. Men som sagt, om nån är bra på det där med bilder så pm:a så kan jag skicka bilderna eller nåt.
Tack på förhand!
MVH
Jaja, kan iaf försöka skriva lite om vad som har hänt, bågen har anlänt, eller var tvungen åka 20 mil för att hämta den.. men den är här nu iaf, ska börja moteras i helgen(?) om allt går som det ska.
Sen så kanske vi slipper automatlådan, har hittat en kille som behöver en sån och en annan som har en skrotat s6:a med en fin manuell i. Hoppas det blir manuell låda, ser verkligen inte framemot att få tiptronicen att fungera.
Bakvagn är på plats nu med, en 960 vagn/brygga med org drivaxlar. audi klumpen passade nästan perfekt! splines och allt från drivaxlarna passar rakt av! Där kan man snacka tur
Hmm, har breddat hjulhusen bak också, har gjort klart framskärmar i plast/glasfiber med.
Det var nog det största som har hänt. Men som sagt, om nån är bra på det där med bilder så pm:a så kan jag skicka bilderna eller nåt.
Tack på förhand!
MVH