Snart beställer min polare sin förstabil

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Skunk

Snart beställer min polare sin förstabil

Post by Skunk »

Hej,

Prata med polaren idag och han beställer sin förstabil väldigt snart, från japan =) Bilen blir en Nissan Skyline med 6an på 2.5l och singelturbo. Han är 19år och betalar hela kalaset själv med :D
TurboFall

Post by TurboFall »

okej :?: :?

Post by -creative- »

beklagar.
-=320 E21=-
TurboFall

Post by TurboFall »

-creative- wrote:beklagar.
instämmer

Post by Fido85 »

varför köpa en sådan bil som första bil? man är ju precis ingen höjdare bakom ratten då precis då man fått kortet...okej inte alla men ganska många vågar jag lova inte är nån chaffis i börjane...usch åt 4-hjulsdrift :evil:
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
ossie

Post by ossie »

jag óch mina kompisar har också betalat våra bilar själva! vilket sammanträffande.. men vi behövde inte åka till andra sidan jorden för att hitta våra bilar, det är så långt dit att ratten sitter på fel sida.. har han kollat i sydamerika än?? jag ska dit i morgon och hämta en lada vaz 1200 kombi. :idea:

Ps. jag grejar nog hyran denna månad med av egen kraft!
mcLaren 570s
karlzzon

Post by karlzzon »

Fido85 wrote:varför köpa en sådan bil som första bil? man är ju precis ingen höjdare bakom ratten då precis då man fått kortet...okej inte alla men ganska många vågar jag lova inte är nån chaffis i börjane...usch åt 4-hjulsdrift :evil:
finns nog bra många som kan köra bil bra fast dem precis fått körkort. sen så är det ingen 4-hjulsdriven, det är en bakhjulsdriven.
Skunk

Post by Skunk »

karlzzon wrote:
Fido85 wrote:varför köpa en sådan bil som första bil? man är ju precis ingen höjdare bakom ratten då precis då man fått kortet...okej inte alla men ganska många vågar jag lova inte är nån chaffis i börjane...usch åt 4-hjulsdrift :evil:
finns nog bra många som kan köra bil bra fast dem precis fått körkort. sen så är det ingen 4-hjulsdriven, det är en bakhjulsdriven.
Word!
Overcharged

Post by Overcharged »

har han betalat den själv är det helt okey för mig :wink:
Fido85

Post by Fido85 »

joo missuppfatta mej inte som att han skulle vara en "dålig" chaufför men det finns mycket såna då dom nyss har fått körkort :) om dom inte har kört mkt förr...ahaa dom har lagat den till bakhjulsdrift (Y) joo sålänge man betalar med egna pengar är det ju lugnt men finns inget som stör mej så mkt som såna personer som har mamma och pappa att betala :evil:
Mvh Christoffer
Skunk

Post by Skunk »

Fido85 wrote:joo missuppfatta mej inte som att han skulle vara en "dålig" chaufför men det finns mycket såna då dom nyss har fått körkort :) om dom inte har kört mkt förr...ahaa dom har lagat den till bakhjulsdrift (Y) joo sålänge man betalar med egna pengar är det ju lugnt men finns inget som stör mej så mkt som såna personer som har mamma och pappa att betala :evil:
Bortskämmda barnrumpor är lite smått irriterande, dock har hans föräldrar väldigt bra ställt men min kompis lånar aldrig, utan han jobbar ihop sina pengar och köper det han vill ha, har han inga pengar då skiter han i det, han bor hellre på gatan än att leva på någon annan som t.ex skattepengar eller föräldrar :)
Tror vissa av dom skylines gjordes bakhjulsdrivna, vissa årsmodeller. Kan inte så mkt om dom men jag vet ju att riskokarmotorer som är överladdade håller väldigt bra, även deras drivlina..
Fido85

Post by Fido85 »

Skunk wrote:
Fido85 wrote:joo missuppfatta mej inte som att han skulle vara en "dålig" chaufför men det finns mycket såna då dom nyss har fått körkort :) om dom inte har kört mkt förr...ahaa dom har lagat den till bakhjulsdrift (Y) joo sålänge man betalar med egna pengar är det ju lugnt men finns inget som stör mej så mkt som såna personer som har mamma och pappa att betala :evil:
Bortskämmda barnrumpor är lite smått irriterande, dock har hans föräldrar väldigt bra ställt men min kompis lånar aldrig, utan han jobbar ihop sina pengar och köper det han vill ha, har han inga pengar då skiter han i det, han bor hellre på gatan än att leva på någon annan som t.ex skattepengar eller föräldrar :)
Tror vissa av dom skylines gjordes bakhjulsdrivna, vissa årsmodeller. Kan inte så mkt om dom men jag vet ju att riskokarmotorer som är överladdade håller väldigt bra, även deras drivlina..
fan tur att det är flera som är av samma åsikt :) ja du jag har ingen koll på skylines..trodde alla var 4-hjulsdrivna från fabriken men se så fel man kan ha då :)
Mvh Christoffer
TurboFall

Re: Snart beställer min polare sin förstabil

Post by TurboFall »

Skunk wrote:Hej,

Prata med polaren idag och han beställer sin förstabil väldigt snart, från japan =) Bilen blir en Nissan Skyline med 6an på 2.5l och singelturbo. Han är 19år och betalar hela kalaset själv med :D
Låter mer som du vill "skryta" om din polare för han köpte med egna pengar,vad tror du alla andra gör då?
I mitt tycke så är detta en helt meningslös tråd :!:

Post by Burn0ut »

2,5 liters motorn med singelturbo innebär GT-S den har bara bakhjulsdrift.
Bara GT-R som har 4wd.

När jag var 18 år Köpte jag en Ac Schnitzer AC5-98 sen lagom tills jag blev 19 bytte jag upp mig till en Alpina B10 V8s och nu har jag en M3 E46 och ett par 325 E30 + en MB 316 Sprinter 06.

Och ja jag har med betalt allt själv ;)
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
Magnaten

Post by Magnaten »

ni är fantastiska som kan betala allt själva, personligen skulle det aldrig falla mej in att betala själv när andra kan göra det.

mer pengar till spriten :lol: :lol: :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Fido85

Post by Fido85 »

Magnaten wrote:ni är fantastiska som kan betala allt själva, personligen skulle det aldrig falla mej in att betala själv när andra kan göra det.

mer pengar till spriten :lol: :lol: :lol:
du är ju sjuk...inte är du väl så att du har mamma och pappa att betala? supa hinner man nog med
Mvh Christoffer
Magnaten

Post by Magnaten »

mamma å pappa betalar inget
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Post Reply