glasfiber tak på e30 ?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Hampusjacobsson

glasfiber tak på e30 ?

Post by Hampusjacobsson »

hej, har ett hål runt om takluckan på min e30 ( 4 dörrars om de gör skillnad ) och har hittils spacklat igen det för att de inte ska regna in, men nu funderar jag på en omlakering på bilen och då måste jag laga det ordentligt ju, men har sett att vissa sätter glasfiber tak på sina bilar.

kanske lika bra att göra det ? + att jag blir av med takluckan som jag ändå inte riktigt gillar

någon som har en liten guide hur de går till när man byter ? man kapar väll bara bort plåten i taket och låter rästen va kvar och sen skruvar eller poppnitar fast flasfiber taket ?

var går dom taken att köpa ?

detta är ingen ren racing bil så vill inte det ska synas att de e glasfiber tak hur snyggt brukar de bli ?

eller tycker ni jag häldre ska svtsa igen hålet jag har ?
Franzén

Post by Franzén »

Jag hade kört på glasfibertak.

Adolfssons säljer taken.

Du kapar ur efter det nya takets mått, sedan limmar du dit det nya taket och snyggar till övergångarna med slip och spackel.

Isolera insidan mot oljud utifrån och fjockla dit ditt innertak på enklaste sätt igen.

Kul med sånt!
Grr!
0706-419608
Hampusjacobsson

Franzén wrote:Jag hade kört på glasfibertak.

Adolfssons säljer taken.

Du kapar ur efter det nya takets mått, sedan limmar du dit det nya taket och snyggar till övergångarna med slip och spackel.

Isolera insidan mot oljud utifrån och fjockla dit ditt innertak på enklaste sätt igen.

Kul med sånt!
ja jag tänker lixom de kan inte ta mycke längre tid att byta till glasfiber än att laga de hålet jag har ? bilder på någon som har gjort det ?

lär ju behöva byta innertaket oxå eftersom de är hål efter takluckan i det jag har nu, går d och få tag i ett innertak utan taklucka till en 4 dörrars bmw e30 ? är väll hyffsat ovanligt med bilar utan taklucka ?

edit* kan du länka till sidan där det säljs ?
aelget

Post by aelget »

går väl bara beställa en bit valfritt tyg i närmaste " kvinno-shop "...
Hampusjacobsson

aelget wrote:går väl bara beställa en bit valfritt tyg i närmaste " kvinno-shop "...
men de lär väll sällan bli snyggt ?:P meningen är att de ska bli snyggt och inte synas att de sitter ett glasfiber tak
aelget

Post by aelget »

Beror ju på... Har satt dit i 2 Apa-Traktorer och det vart rätt schysst ! :)
Hampusjacobsson

aelget wrote:Beror ju på... Har satt dit i 2 Apa-Traktorer och det vart rätt schysst ! :)
jo men taket blir ju inte slät direkt om man bara sätter tyg ? på ett original innertak sitter det väll ändå skummgummi som är format efter balkarna i taket osv ?
aelget

Post by aelget »

Hampusjacobsson wrote:
aelget wrote:Beror ju på... Har satt dit i 2 Apa-Traktorer och det vart rätt schysst ! :)
jo men taket blir ju inte slät direkt om man bara sätter tyg ? på ett original innertak sitter det väll ändå skummgummi som är format efter balkarna i taket osv ?
Ajja, orkar inte änns förklara hur man går till väga... Lim, tyg, sträcka, lim tyg, sträcka.... Du får vänta tills limmet nästan är torrt innan du börjar dra i det igen... Men det blir rätt bra iaf.
Dajb

Post by Dajb »

http://www.acm-ab.se/
där är dom som franzen tänker på

det är lite knivigt att klä grejer om man aldrig tidigare gjort det, men utan stress och gott om tålamod så går det, och blir kanonbra

blir det inte det, så har det inte kostat så jätte mycket och då kan du lämna iväg det till tex http://www.topntrim.nu/ men då kostar det slantar också

Mvh
Hampusjacobsson

får tänka på om jag ska laga de som sitter eller lägga ett nytt , känns som ett jävla jobb ändå :P
Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

Man kapar knappt bort de gamla, du får borra ur pynktsvetsarna som taket sitter med orginal under dropplisterna eller va fan de heter :)

är inte svårt alls!

MVH en som själv monterat ett så fråga om det är nått...
Johan Lindgren - 0763937586
Post Reply