Page 1 of 2

Nu är vi distributörer för ARE! UPPLAGT I WEBSHOP.

Posted: 11 Nov 2010, 23:20
by Bäckis
Det har varit på gång ett tag men nu är första laddningen grejor på väg.

Finns tråg för M/S50, M10/S14 och M42. Ev kommer tråg tas fram till M30/S38 mfl, men det kräver att några bokar för det är en stor kostnad.

Vi kommer ta fram färdiga fästen för pump osv till de vanligaste motorerna så snart som möjligt.

Posted: 11 Nov 2010, 23:46
by Niklas Sandström
Kan säga att universalfästet dom skickar med passade väldigt bra på M/S50 och trågen är riktigt fina. Saknar bara ett till M60.

Posted: 12 Nov 2010, 06:41
by JannePower
Vad kommer tråget till s38 att gå på..?
Är det rätt pris så är jag intresserad....

Posted: 12 Nov 2010, 09:20
by Bäckis
Gary var intresserad av att göra tråg till M60 faktist. Han skrev det till mig igår när vi diskuterade vad som kan vara gångbart. Mitt förslag var M30/S38 och M20.

Vi har använt universalfästet på Kelds S50. Inte mkt jobb alls att få till det.

Vevaxel pulley är ju en del jobb däremot, men vi kommer ordna detta så det finns färdiga fästen/pulleys.

Trågen till M30/S38 kommer kosta ca 6000 ink moms, då tar vi hela kostnaden för framtagningen av nya gjutformar osv.

Vi kan göra tråg till vad som helst förutsatt att 10st är intresserade av att köpa.

Posted: 12 Nov 2010, 10:05
by s2_i_e30
kostar komplett till s50?

Posted: 12 Nov 2010, 12:22
by Finkel
Skriv upp mig på ett till s38!

Posted: 12 Nov 2010, 13:16
by Niklas Sandström
Bäckis wrote:Gary var intresserad av att göra tråg till M60 faktist. Han skrev det till mig igår när vi diskuterade vad som kan vara gångbart. Mitt förslag var M30/S38 och M20.

Vi har använt universalfästet på Kelds S50. Inte mkt jobb alls att få till det.

Vevaxel pulley är ju en del jobb däremot, men vi kommer ordna detta så det finns färdiga fästen/pulleys.

Trågen till M30/S38 kommer kosta ca 6000 ink moms, då tar vi hela kostnaden för framtagningen av nya gjutformar osv.

Vi kan göra tråg till vad som helst förutsatt att 10st är intresserade av att köpa.
Jag är intresserad av ett ev. två tråg till M60.

Jag ritade och fick tillverkat denna pulley till vevaxeln på S50.
Image

Posted: 12 Nov 2010, 14:22
by Bäckis
Kanonfin.

Kan byta ritningen mot något så slipper vi göra den. Den sklle dock haft en nyckelvidd i framkant så man kan dra runt maskin?

Posted: 12 Nov 2010, 15:27
by peppe
M20 rock on!!

Posted: 13 Nov 2010, 10:52
by s2_i_e30
ca pris komplett till s50b32?

Posted: 13 Nov 2010, 10:59
by Bäckis
Då inget finns komplett är det svårt att säga. Universalkit för montering? Isf kan jag räkna fram pris på måndag.

Posted: 19 Nov 2010, 16:42
by Niklas Sandström
Bäckis wrote:Kanonfin.

Kan byta ritningen mot något så slipper vi göra den. Den sklle dock haft en nyckelvidd i framkant så man kan dra runt maskin?
Tyvärr verkar filerna försvunnit vid ett hårddiskhaveri, ska se om jag hittar någon utskrift som jag har haft i garaget.

Tänkte få dit ett muttergrepp men det blev lite panik att få ihop så jag använde ARE's universaldelar och så ville jag inte belasta den i onödan då det går ganska tungt att dra runt en högkompad sugsexa. Tar ju bara några minuter att skruva av den.

Posted: 02 Jan 2011, 23:51
by Bäckis
Hitills har ingen köpt den ruggigt fina vevhusventburken som givetvis går att använda till motor utan torrsump :)

Posted: 03 Jan 2011, 10:03
by Pitbull
Bäckis wrote:Hitills har ingen köpt den ruggigt fina vevhusventburken som givetvis går att använda till motor utan torrsump :)

Ja ska ha en sådan. Ni är fan billiga på denna. Vet en annan firma som tar 1450kr. ;)

Å, ja, den är jävligt snygg..

Posted: 03 Jan 2011, 10:29
by Grefven
den burken e smutt som fasen. bottentömningen är dock enormt korkad. men det är ju enkelt löst.

Posted: 03 Jan 2011, 10:39
by Pitbull
Grefven wrote:den burken e smutt som fasen. bottentömningen är dock enormt korkad. men det är ju enkelt löst.

Japps!

Det bästa med den är att har en liten diam isf man har ont om plats.
Ja köpte en JAZ vevburk av ärtan som att på sin nya bil. Men den var helt omöjlig att få dit...

Posted: 03 Jan 2011, 12:59
by Evinrude
Vad behövs mer än burken? Blir det bök att få det att fungera utan att sätta en AN-koppling i ventilkåpan?