Nu är vi distributörer för ARE! UPPLAGT I WEBSHOP.

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Nu är vi distributörer för ARE! UPPLAGT I WEBSHOP.

Post by Bäckis »

Det har varit på gång ett tag men nu är första laddningen grejor på väg.

Finns tråg för M/S50, M10/S14 och M42. Ev kommer tråg tas fram till M30/S38 mfl, men det kräver att några bokar för det är en stor kostnad.

Vi kommer ta fram färdiga fästen för pump osv till de vanligaste motorerna så snart som möjligt.
Last edited by Bäckis on 14 Dec 2010, 11:12, edited 1 time in total.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Niklas Sandström
Posts: 560
Joined: 17 Aug 2007, 17:43
Location: Kalix
Contact:

Post by Niklas Sandström »

Kan säga att universalfästet dom skickar med passade väldigt bra på M/S50 och trågen är riktigt fina. Saknar bara ett till M60.
User avatar
JannePower
Posts: 258
Joined: 07 Feb 2007, 18:45
Location: västerås

Post by JannePower »

Vad kommer tråget till s38 att gå på..?
Är det rätt pris så är jag intresserad....
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Gary var intresserad av att göra tråg till M60 faktist. Han skrev det till mig igår när vi diskuterade vad som kan vara gångbart. Mitt förslag var M30/S38 och M20.

Vi har använt universalfästet på Kelds S50. Inte mkt jobb alls att få till det.

Vevaxel pulley är ju en del jobb däremot, men vi kommer ordna detta så det finns färdiga fästen/pulleys.

Trågen till M30/S38 kommer kosta ca 6000 ink moms, då tar vi hela kostnaden för framtagningen av nya gjutformar osv.

Vi kan göra tråg till vad som helst förutsatt att 10st är intresserade av att köpa.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

kostar komplett till s50?
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Finkel
Posts: 224
Joined: 21 Nov 2005, 18:53
Location: Edsbyn

Post by Finkel »

Skriv upp mig på ett till s38!
Niklas Sandström
Posts: 560
Joined: 17 Aug 2007, 17:43
Location: Kalix
Contact:

Post by Niklas Sandström »

Bäckis wrote:Gary var intresserad av att göra tråg till M60 faktist. Han skrev det till mig igår när vi diskuterade vad som kan vara gångbart. Mitt förslag var M30/S38 och M20.

Vi har använt universalfästet på Kelds S50. Inte mkt jobb alls att få till det.

Vevaxel pulley är ju en del jobb däremot, men vi kommer ordna detta så det finns färdiga fästen/pulleys.

Trågen till M30/S38 kommer kosta ca 6000 ink moms, då tar vi hela kostnaden för framtagningen av nya gjutformar osv.

Vi kan göra tråg till vad som helst förutsatt att 10st är intresserade av att köpa.


Jag är intresserad av ett ev. två tråg till M60.

Jag ritade och fick tillverkat denna pulley till vevaxeln på S50.
Image
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Kanonfin.

Kan byta ritningen mot något så slipper vi göra den. Den sklle dock haft en nyckelvidd i framkant så man kan dra runt maskin?
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

ca pris komplett till s50b32?
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Då inget finns komplett är det svårt att säga. Universalkit för montering? Isf kan jag räkna fram pris på måndag.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Niklas Sandström
Posts: 560
Joined: 17 Aug 2007, 17:43
Location: Kalix
Contact:

Post by Niklas Sandström »

Bäckis wrote:Kanonfin.

Kan byta ritningen mot något så slipper vi göra den. Den sklle dock haft en nyckelvidd i framkant så man kan dra runt maskin?


Tyvärr verkar filerna försvunnit vid ett hårddiskhaveri, ska se om jag hittar någon utskrift som jag har haft i garaget.

Tänkte få dit ett muttergrepp men det blev lite panik att få ihop så jag använde ARE's universaldelar och så ville jag inte belasta den i onödan då det går ganska tungt att dra runt en högkompad sugsexa. Tar ju bara några minuter att skruva av den.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Hitills har ingen köpt den ruggigt fina vevhusventburken som givetvis går att använda till motor utan torrsump :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Bäckis wrote:Hitills har ingen köpt den ruggigt fina vevhusventburken som givetvis går att använda till motor utan torrsump :)



Ja ska ha en sådan. Ni är fan billiga på denna. Vet en annan firma som tar 1450kr. ;)

Å, ja, den är jävligt snygg..
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Grefven

Post by Grefven »

den burken e smutt som fasen. bottentömningen är dock enormt korkad. men det är ju enkelt löst.
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Grefven wrote:den burken e smutt som fasen. bottentömningen är dock enormt korkad. men det är ju enkelt löst.



Japps!

Det bästa med den är att har en liten diam isf man har ont om plats.
Ja köpte en JAZ vevburk av ärtan som att på sin nya bil. Men den var helt omöjlig att få dit...
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Evinrude
Posts: 756
Joined: 08 Aug 2010, 22:00
Location: Sundsvall

Post by Evinrude »

Vad behövs mer än burken? Blir det bök att få det att fungera utan att sätta en AN-koppling i ventilkåpan?
Jonas Sanderyd

BMW 525ix Turken 351WHP@1,1bar
BMW M5 732WHP@1,4bar
073-8363672
Post Reply