600-700 hk med m3 e30 diff?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 273
- Joined: 05 Jul 2009, 15:07
- Location: Vadstena
600-700 hk med m3 e30 diff?
Nån som vet hur många hästar en m3 e30 diff tål?
-
- Posts: 273
- Joined: 05 Jul 2009, 15:07
- Location: Vadstena
tanken är att den ska gå både på bana och stripp. Har m3 e30 bakvagn så hade hoppats på att man kunde använda den eller åtminstone naven men det ser ju inte likadant ut på 750 e32 som på m3 e30n. Drivaxlarna är med en splinesad ände på m3 och på 750 är den skruvad med insex precis som mot diffen. Det finns inte sviktstålsaxlar som passar 750 diffen fast man kan ha kvar m3 e30 naven?
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Bygg den riktiga direkt latmask! du har ju alla grejer...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
-
- Posts: 273
- Joined: 05 Jul 2009, 15:07
- Location: Vadstena
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Har inte kört av en knut med mina än, dock 2.79 utväxling och PPF sviktstålsaxlar och 40% broms delrinupphängt. Blev iofs inte så mycket kört detta året men förra svinade jag rätt mycket.
Kört launch, bansai starter med 0.7bar klistrad stripp olättad bil med m50b25t/m50b28t
Har man inte bakvagnstuds eller sånt och kör att man kör med flintadäck på strippen så verkar det hålla hyfsat bra.
Jag får studs ibland med lågprofil då slår jag av direkt!
De får hänga med tills det rasar
Kört launch, bansai starter med 0.7bar klistrad stripp olättad bil med m50b25t/m50b28t
Har man inte bakvagnstuds eller sånt och kör att man kör med flintadäck på strippen så verkar det hålla hyfsat bra.
Jag får studs ibland med lågprofil då slår jag av direkt!
De får hänga med tills det rasar

Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
-
- Posts: 273
- Joined: 05 Jul 2009, 15:07
- Location: Vadstena
Dom passar väl på 750naven också?
_________________
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
Ska ut till garaget nu igen så ska prova om dom går på.. I ju för sig så kan jag inte förstå varför dom inte skulle gå på men :/
Det verkar ju som att många kör med m3 e30 diff med gott resultat också hör jag
_________________
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
Ska ut till garaget nu igen så ska prova om dom går på.. I ju för sig så kan jag inte förstå varför dom inte skulle gå på men :/
Det verkar ju som att många kör med m3 e30 diff med gott resultat också hör jag

Ja, om den har samma som alla andra e32.Oduya_Henke wrote:Dom passar väl på 750naven också?
_________________
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
Ska ut till garaget nu igen så ska prova om dom går på.. I ju för sig så kan jag inte förstå varför dom inte skulle gå på men :/
Det verkar ju som att många kör med m3 e30 diff med gott resultat också hör jag
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Diffen är inget problem, men varför förstöra M3 diff och massa axlar. Håller det för 6-700whp har man bögflyt, that's it.
Sätt dit stora grejor direkt så slipper du krångel.
Sätt dit stora grejor direkt så slipper du krångel.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Bygger om så original kransar passar på stora hubbarna
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com