Glöm det där med milen på mätaren.. Jag köpte den typ 00-01 och då stod det 11000 mil på mätaren. (Troligtvis skruvad redan då)
Sen ägde jag den i typ 5 år och blev under tiden tvungen att byta mätarhuset.
Kul att den ska få smaka turbo igen, det förtjänar den!
Glöm det där med milen på mätaren.. Jag köpte den typ 00-01 och då stod det 11000 mil på mätaren. (Troligtvis skruvad redan då)
Säkert skruvad när den kom till sverige då, tyckte iaf att miltalet sämmde mot allt bespapper som fanns.....
Har det varit turbo i den innan? har du några bilder sen du ägde den?
Och min Gamla HUN
haha, undra hur många turbomotorer som cirkulerat genom denna pärla?
Även om milantalet inte stämmer, är den riktigt fin i karossen
Säkert skruvad när den kom till sverige då, tyckte iaf att miltalet sämmde mot allt bespapper som fanns.....
Har det varit turbo i den innan? har du några bilder sen du ägde den?
Ingen som kan säka hur långt den har gått.. men det har väl ingen riktig betydelse på en 22 år gammal bil i fint skick heller.
Jag hade turbo i den i innan kameran hade uppfunnits
Köpte ett "turbokit" av Mälarbocken för läänge sedan till bilen.
Det var ett gammalt gjutet (GIK?) grenrör typ limpmodell med en nedåtvänd gammal RotoMaster turbo.
Jag byggde om det allt för utom turbo och grenrör som fick vara kvar, installerade ProSpark och bromsade 316Hk. Det var fränt på den tide de!!