Page 1 of 2

M20+TURBO EFFEKT???

Posted: 17 Sep 2006, 21:47
by turboboy
NOEN SOM VET CA EFFEKT PÅ EN 2.3LITER NÅR DETTE ER GJORT???

.50MM WG,STOR DUMP 2 (TOMS RØR)

SYKT LAV KOMP.6:1 GT 40 TURBO A/R 0.99(4TOMS)

AUTONIC SM4

STOR INT.GO FOR 900HK

ARB.BOLTER

1000CCM DYSER+BOCH PUMPE 04

LADDE TRYKK MELLOM 2 OG 2.4BAR

Posted: 17 Sep 2006, 21:54
by stecka
Varför så låg komp??

Posted: 17 Sep 2006, 22:05
by turboboy
VET IKKE DEN BARE ER SÅ LAV.SIKKERT LAVKOMP STEMPLER+TYKK TOPPAKNING OG FREST UT I TOPP......

Posted: 17 Sep 2006, 23:07
by Overcharged
är det org. kolvar då?

Posted: 18 Sep 2006, 09:50
by Pitbull
Varför så satans lågt komp?

Posted: 18 Sep 2006, 11:26
by Zwofurti
6:1 är ju alldeles för lågt?

Posted: 18 Sep 2006, 17:03
by peppe
Zwofurti wrote:6:1 är ju alldeles för lågt?
Hur definierar man för lågt?

Posted: 18 Sep 2006, 17:50
by Mattias Sandgren
It's a long way to the top if you wanna rock'n'roll..

Posted: 18 Sep 2006, 21:58
by turboboy
Overcharged wrote:är det org. kolvar då?
Nope

Posted: 18 Sep 2006, 22:01
by Mirre
Jag tror att det är 6 bar han menar :)
Kvittar hur mycke man gräver ur topen och tjockare packning, man kan inte komma ner till 6:1 i komp.
6,5:1 i komp får man om man sätter b23 kolvar i en b20 och då vänder kolvarna 5mm innan däck.

Posted: 18 Sep 2006, 22:18
by Overcharged
så det är smidda låg komp kolvar...
är det orginal stakar i den då?

Posted: 18 Sep 2006, 23:24
by Zwofurti
peppe wrote:
Zwofurti wrote:6:1 är ju alldeles för lågt?
Hur definierar man för lågt?
ja, kanske ska formulera mig såhär; alldeles för lågt för att få en vettig motorkaraktär.

Posted: 19 Sep 2006, 04:48
by peppe
Zwofurti wrote:
peppe wrote:
Zwofurti wrote:6:1 är ju alldeles för lågt?
Hur definierar man för lågt?
ja, kanske ska formulera mig såhär; alldeles för lågt för att få en vettig motorkaraktär.
Hur vet du det? Har du haft någon så lågkompad motor? Har du kört någon? Vem hade byggt den? Andra specs på den?

Jag tror innerst inne att det kommer att gåa att köra med den. Motorkaraktären bör bli lite av myrsloksmodellen.

Posted: 19 Sep 2006, 09:50
by Zwofurti
Nej jag har inte haf tnågon sån, men 6:1 är ju sjukt lågt, bör bli got om ketschup och inte så bra karaktär som sagt.

Sugen på sandlåda eller?

Posted: 19 Sep 2006, 10:53
by erikkihl
peppe wrote:
Zwofurti wrote:
peppe wrote: Hur definierar man för lågt?
ja, kanske ska formulera mig såhär; alldeles för lågt för att få en vettig motorkaraktär.
Hur vet du det? Har du haft någon så lågkompad motor? Har du kört någon? Vem hade byggt den? Andra specs på den?

Jag tror innerst inne att det kommer att gåa att köra med den. Motorkaraktären bör bli lite av myrsloksmodellen.
Jag kör med 6.6 i komp pga av att det blev strul, skulle egentligen inte ha så lågt men det fick gå ändå når det var mitt i säsongen. Å nu kör jag med e85 också och den är inte så stendöd som man skulle kunna tro.... :?

Posted: 19 Sep 2006, 11:09
by Zwofurti
nej självklart funkar det nog, men du kör väl 3,5 liters också? lär bli värre på en b20 eller så.

men nog är det väl alltid bäst kring 8:1.

undravarför nya turbomaskiner alltid har över 10_1nästan, skithögt ju.

Posted: 19 Sep 2006, 13:50
by erikkihl
Jo eller 3.2l om man ska va noga.... :wink: Det ska allt bli 8:1 nu under vintern är der tänkt om motorn blir kvar!