Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
Så gött. Inget vacuum alls i maskinen sen 3 bars laddtryck från han dumpar kopplingen.
Kör de fortfarande med S14 tro?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
jimpa
- Posts: 644
- Joined: 24 Oct 2006, 10:50
- Location: Åland
Post
by jimpa »
Bäckis wrote:Så gött. Inget vacuum alls i maskinen sen 3 bars laddtryck från han dumpar kopplingen.
Kör de fortfarande med S14 tro?
jo de gör dom... 1030hk har jag för mig
Nu håller det på att spåra ur totalt!!
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Tur de inte har fullt ladd innan 7000 rpm. Då verkar blocken hålla

Fränt..
-
Grefven
Post
by Grefven »
Skitmaskiner

-
Jørg1e30
- Posts: 861
- Joined: 10 Oct 2006, 20:25
- Location: Norge
Post
by Jørg1e30 »
den er bare 2,2liter og. Tror di kjører m10 blokk.
JAAS-performance
-
Dinan2.5
- Posts: 46
- Joined: 09 Dec 2005, 08:36
- Location: Eugene USA
Post
by Dinan2.5 »
Deras hemsida säger 90mm bore och 87mm stroke. 2,3 M3 block, 1040 hk...
Det är väl Virtala some tillverkade det där billet blocket??
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
Att få ut den effekten ur en S14 är hur lätt som helst, att få blocket att inte gå sönder är nog enda problemet.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090