Page 1 of 1

Posted: 15 Oct 2010, 11:33
by Snekast
Vad vill du komma till?
Är det en fråga om hur mycket effekt du kan ha vid det du skriver?

Posted: 15 Oct 2010, 11:36
by Ludde_
med tanke på att han ligger på 1,7 bar och har dragit spridarna till 95% så kan jag tänka mig att han ligger på gatan och mappar och undrar hur mycket erffekt han kan ha i sin kärra..

kör du på sprit?

Posted: 15 Oct 2010, 11:45
by E30Anders
Är ju bra att veta antal cylindrar också.....

Mvh/ Anders

Posted: 15 Oct 2010, 12:33
by Bmwandreas
Kör du 0.85 lambda blir det ca 430 hk.

Posted: 15 Oct 2010, 15:29
by Bmwandreas
Har kört en med 470 whp och då är det 95 % med 990cc spridare.

Posted: 15 Oct 2010, 16:41
by Fredriksson84
Borde väl vara bättre å gå upp lite till i spridar storlek istället för 1000cc så dom slipper ligga på typ max hela tiden. Svårt å tänka mig att det är bra i längden. Har säkert fel men d vet väl ärtan bättre

Posted: 15 Oct 2010, 17:23
by M3JONAS
Extreme wrote:
Bmwandreas wrote:Har kört en med 470 whp och då är det 95 % med 990cc spridare.
så jag bör gå upp då till 1000cc för o få ut 2-2.2bar ur bilen då.
Beror ju även på vad som är gjort åt topp å kammar. Din maskin som är portad och har busiga kammar kanske har samma flöde/effekt genom motorn med 1,7 bars laddtryck som en maskin med original topp och kamamr har vid 2,0-2,2 bars laddtryck.

Posted: 15 Oct 2010, 17:40
by Bmwandreas
Jag vill påstå att det är omöjligt att bromsa över 450-500hk med 788cc med bensin och 3 bar grundtryck. De andra kanske kör 4 bar grund?

Posted: 15 Oct 2010, 20:34
by M3JONAS
Extreme wrote:
Bmwandreas wrote:Jag vill påstå att det är omöjligt att bromsa över 450-500hk med 788cc med bensin och 3 bar grundtryck. De andra kanske kör 4 bar grund?
Möjligt,hade den en gång i tiden med.Men nu är de 3 bar.Hur pass skillnad skulle de bli med 4 bars grundtryck då?Spelar kompet nån roll?får väll helt enkelt byta spridare o mappa om i vår då.
En ökning av soppatrycket från 3 till 4 bars brundtryck ska ge 15% mer flöde.