Posted: 15 Oct 2010, 11:33
Vad vill du komma till?
Är det en fråga om hur mycket effekt du kan ha vid det du skriver?
Är det en fråga om hur mycket effekt du kan ha vid det du skriver?
Beror ju även på vad som är gjort åt topp å kammar. Din maskin som är portad och har busiga kammar kanske har samma flöde/effekt genom motorn med 1,7 bars laddtryck som en maskin med original topp och kamamr har vid 2,0-2,2 bars laddtryck.Extreme wrote:så jag bör gå upp då till 1000cc för o få ut 2-2.2bar ur bilen då.Bmwandreas wrote:Har kört en med 470 whp och då är det 95 % med 990cc spridare.
En ökning av soppatrycket från 3 till 4 bars brundtryck ska ge 15% mer flöde.Extreme wrote:Möjligt,hade den en gång i tiden med.Men nu är de 3 bar.Hur pass skillnad skulle de bli med 4 bars grundtryck då?Spelar kompet nån roll?får väll helt enkelt byta spridare o mappa om i vår då.Bmwandreas wrote:Jag vill påstå att det är omöjligt att bromsa över 450-500hk med 788cc med bensin och 3 bar grundtryck. De andra kanske kör 4 bar grund?