Vad vill du komma till?
Är det en fråga om hur mycket effekt du kan ha vid det du skriver?
Effekt med 788cc
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 308
- Joined: 01 Nov 2009, 18:05
- Location: Falun
Beror ju även på vad som är gjort åt topp å kammar. Din maskin som är portad och har busiga kammar kanske har samma flöde/effekt genom motorn med 1,7 bars laddtryck som en maskin med original topp och kamamr har vid 2,0-2,2 bars laddtryck.Extreme wrote:så jag bör gå upp då till 1000cc för o få ut 2-2.2bar ur bilen då.Bmwandreas wrote:Har kört en med 470 whp och då är det 95 % med 990cc spridare.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
En ökning av soppatrycket från 3 till 4 bars brundtryck ska ge 15% mer flöde.Extreme wrote:Möjligt,hade den en gång i tiden med.Men nu är de 3 bar.Hur pass skillnad skulle de bli med 4 bars grundtryck då?Spelar kompet nån roll?får väll helt enkelt byta spridare o mappa om i vår då.Bmwandreas wrote:Jag vill påstå att det är omöjligt att bromsa över 450-500hk med 788cc med bensin och 3 bar grundtryck. De andra kanske kör 4 bar grund?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290