Page 1 of 5

KDR RACING E30 10,34 226 kmh ny bild sid 4... 4 sale

Posted: 11 Sep 2006, 16:55
by KDR RACING
Lite info om min bil
Bmw e30 1989
Motor:m20b25
Block: standard vev
H profil stakar
V 12 kolvar
Planat oringat.
.......................................
Topp: Ny från ks
Shrick ventilfjädrar
Hemlig kam :lol:
Portad av D MAN : KDR RACING
Planad
Nya orginal vippor
Standard ventiler
Ställbart kamdrev.
................................................
Insug: Standard
Grenrör:Proturbo adapterrör
Intercooler:Proturbo
Turbo : Modifierad holset h1e
Spridare: Unik 768cc
Sprut: Autronic smc
Soppapump: Bosch 044
......................................
Chassi: Powerflex bussningar
Trasiga dämpare fram hemliga bak
M3 diff standard drivaxlar 328 kardan zf diesel låda
.......................................................................................
Inredning: Rensad på all inredning och orginal el
Halvbur
Brandvägg
Cobra stolar
Autometer mätare
Ny elcentral av tobbe KDR RACING
Fuelcell 57 liter i bakluckan
.............................................................................
Bästa et: 60 fot 1,634
200 hastighet 178,45 kmh
200 tid 6,775
Hastighet 402 223,60 kmh
402 tid 10,340
mappad : D MAN KDR RACING

Tack till alla ni som har hjälpt till med bilen speciellt Andreas Danne Tobbe D man Alex Smeden !!. utan er hade den alldrig gått så bra kram .
tack till Blombergs bilservice och Mekonomen
Image Image ImageImageImageImageImageImage

Posted: 11 Sep 2006, 17:12
by Aleex
De va på tiden att de blev en projekt tråd tycker jag :D

Posted: 11 Sep 2006, 17:12
by KKR-Rille
Jisses!! det va en jäkel att gå fort :lol:

Posted: 11 Sep 2006, 17:16
by Linus
ja d e bara att säga grattis till pb bra mos i moroten :lol:

sugen på 9an nu :?:

Posted: 11 Sep 2006, 17:23
by KDR RACING
KKR-Rille wrote:Jisses!! det va en jäkel att gå fort :lol:
tack ska du ha fortare ska de gå :)

Posted: 11 Sep 2006, 17:23
by KDR RACING
Linus wrote:ja d e bara att säga grattis till pb bra mos i moroten :lol:

sugen på 9an nu :?:
om jag e kommer till nästa år de vet du linus hehe

Posted: 11 Sep 2006, 17:30
by Aleex
De hemliga stötdämparna kommer du inte va ensam om längre... :P

Posted: 11 Sep 2006, 19:29
by Dman
Fin tråd ! Men vi ska nog ha en lektion i stavning på jobbet imorrn.... :lol:

Posted: 11 Sep 2006, 20:41
by Mackanoz
Kul att det kommer en projekt tråd nu Kim.

Hoppas starkt på att 9an kommer nästa år.

// Spolkungen

Posted: 12 Sep 2006, 06:41
by KDR RACING
Mackanoz wrote:Kul att det kommer en projekt tråd nu Kim.

Hoppas starkt på att 9an kommer nästa år.

// Spolkungen
jo jag med jag kommer att pilla lite i vinter för att få till den där 9an :D

Posted: 12 Sep 2006, 12:12
by NORMIND
var e bilderna ?

Posted: 12 Sep 2006, 12:19
by M3JONAS
Kul att det funkar och går så fort!

Har du bara en 044 pump eller flera?

Posted: 12 Sep 2006, 12:29
by Clew
Hur kommer det sig att du har V12 kolvar? M70 har ju mindre hästar per cylinder, dom borde ju vara svagare?
Men ruskigt fort går det ändå!

Posted: 12 Sep 2006, 14:57
by KDR RACING
Clew wrote:Hur kommer det sig att du har V12 kolvar? M70 har ju mindre hästar per cylinder, dom borde ju vara svagare?
Men ruskigt fort går det ändå!
enligt mig så e dom bättre, för att du slipper ta ner dom lika mycket som säg tex m20 b25 kolvar,därmed tjockare kolvtak, sen spricker dom inte lika lätt som m20 b25 kolvar annan gjutning :D

Posted: 12 Sep 2006, 14:58
by KDR RACING
NORMIND wrote:var e bilderna ?
bilder kommer :D

Posted: 12 Sep 2006, 16:18
by PLain_Jane
Är det du som teamar med Brazuca (stavning?) han med sjusek-PVn? Tyckte speakern mummlade något om det. Skit samma, grattis till en snabb bil, reporna såg dessutom jävligt odramatiska ut.

Posted: 13 Sep 2006, 08:41
by KDR RACING
PLain_Jane wrote:Är det du som teamar med Brazuca (stavning?) han med sjusek-PVn? Tyckte speakern mummlade något om det. Skit samma, grattis till en snabb bil, reporna såg dessutom jävligt odramatiska ut.
ja de stämmer tack ska du ha