KDR RACING E30 10,34 226 kmh ny bild sid 4... 4 sale
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- KDR RACING
- Posts: 78
- Joined: 08 Aug 2006, 15:44
KDR RACING E30 10,34 226 kmh ny bild sid 4... 4 sale
Lite info om min bil
Bmw e30 1989
Motor:m20b25
Block: standard vev
H profil stakar
V 12 kolvar
Planat oringat.
.......................................
Topp: Ny från ks
Shrick ventilfjädrar
Hemlig kam
Portad av D MAN : KDR RACING
Planad
Nya orginal vippor
Standard ventiler
Ställbart kamdrev.
................................................
Insug: Standard
Grenrör:Proturbo adapterrör
Intercooler:Proturbo
Turbo : Modifierad holset h1e
Spridare: Unik 768cc
Sprut: Autronic smc
Soppapump: Bosch 044
......................................
Chassi: Powerflex bussningar
Trasiga dämpare fram hemliga bak
M3 diff standard drivaxlar 328 kardan zf diesel låda
.......................................................................................
Inredning: Rensad på all inredning och orginal el
Halvbur
Brandvägg
Cobra stolar
Autometer mätare
Ny elcentral av tobbe KDR RACING
Fuelcell 57 liter i bakluckan
.............................................................................
Bästa et: 60 fot 1,634
200 hastighet 178,45 kmh
200 tid 6,775
Hastighet 402 223,60 kmh
402 tid 10,340
mappad : D MAN KDR RACING
Tack till alla ni som har hjälpt till med bilen speciellt Andreas Danne Tobbe D man Alex Smeden !!. utan er hade den alldrig gått så bra kram .
tack till Blombergs bilservice och Mekonomen
Bmw e30 1989
Motor:m20b25
Block: standard vev
H profil stakar
V 12 kolvar
Planat oringat.
.......................................
Topp: Ny från ks
Shrick ventilfjädrar
Hemlig kam
Portad av D MAN : KDR RACING
Planad
Nya orginal vippor
Standard ventiler
Ställbart kamdrev.
................................................
Insug: Standard
Grenrör:Proturbo adapterrör
Intercooler:Proturbo
Turbo : Modifierad holset h1e
Spridare: Unik 768cc
Sprut: Autronic smc
Soppapump: Bosch 044
......................................
Chassi: Powerflex bussningar
Trasiga dämpare fram hemliga bak
M3 diff standard drivaxlar 328 kardan zf diesel låda
.......................................................................................
Inredning: Rensad på all inredning och orginal el
Halvbur
Brandvägg
Cobra stolar
Autometer mätare
Ny elcentral av tobbe KDR RACING
Fuelcell 57 liter i bakluckan
.............................................................................
Bästa et: 60 fot 1,634
200 hastighet 178,45 kmh
200 tid 6,775
Hastighet 402 223,60 kmh
402 tid 10,340
mappad : D MAN KDR RACING
Tack till alla ni som har hjälpt till med bilen speciellt Andreas Danne Tobbe D man Alex Smeden !!. utan er hade den alldrig gått så bra kram .
tack till Blombergs bilservice och Mekonomen
Last edited by KDR RACING on 15 Sep 2008, 17:16, edited 16 times in total.
KDR RACING
- KDR RACING
- Posts: 78
- Joined: 08 Aug 2006, 15:44
- KDR RACING
- Posts: 78
- Joined: 08 Aug 2006, 15:44
- KDR RACING
- Posts: 78
- Joined: 08 Aug 2006, 15:44
Kul att det funkar och går så fort!
Har du bara en 044 pump eller flera?
Har du bara en 044 pump eller flera?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- KDR RACING
- Posts: 78
- Joined: 08 Aug 2006, 15:44
enligt mig så e dom bättre, för att du slipper ta ner dom lika mycket som säg tex m20 b25 kolvar,därmed tjockare kolvtak, sen spricker dom inte lika lätt som m20 b25 kolvar annan gjutningClew wrote:Hur kommer det sig att du har V12 kolvar? M70 har ju mindre hästar per cylinder, dom borde ju vara svagare?
Men ruskigt fort går det ändå!
KDR RACING
- KDR RACING
- Posts: 78
- Joined: 08 Aug 2006, 15:44
-
- Posts: 122
- Joined: 23 Nov 2005, 17:03
- KDR RACING
- Posts: 78
- Joined: 08 Aug 2006, 15:44