Vi har inom teamet haft interna samtal gällande hur allt skall bli inför sommaren och framtiden. Vi har kommit fram till att vi kommer kalla oss för
5 Star Racing. Detta har enbart att göra med att majoriteten av medlemmarna vill kunna bli kända på egen hand och ha sitt eget varumärke.
Ville bara klargöra detta direkt så det inte blir några oklarheter. Frågor om detta tas via PM och ej i denna tråd!
Samarbetspartners är informerade om vad som sker och varför.
Five Star Racing i samarbete med;
Street Performance ( Patrik Strindberg )
Specialsvarv ( Anders Franzén )
Civinco ( Peter & Markus )
Vi är ett väldigt tight kompisgäng som efter många samtal och noga planering kommit fram till att vi skulle bilda ett team med gemensamt intresse, gemensamma mål och för att få ännu bättre sammanhållning.
Daniel Carlsson samt Dennis Jägesten har störst erfarenhet och ville ta steget vidare från streetrace körning och gatebilsåka till att göra en helhjärtad satsning för att kvala in till drifting serien. Jag blev sjukt sugen då jag fick igång min e34 efter många om och men. Jonas var ej svårövertalad för den delen heller samt Fredrik var ju bara att lura på en e30 att bygga om =P Sagt och gjort, teamet är bildat, projekttråden uppe, bilarna är påbörjade. ROCK ON!
5 Star Racing 2011:
Jenz Östin - Bmw E30 M50B25 Turbo
Daniel Carlsson - Bmw E30 M30B35 Turbo
Dennis Jägesten - Bmw E34 S38B36 Turbo
Fredrik Skoglund - Bmw E30 M42B18 Turbo
Jonas Abrahamsson - Bmw E30 M30B35
Följeslagare:
Tomas Holström - Volvo 760 16v Turbo