Länkarmar e30?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Dajb

Länkarmar e30?

Post by Dajb »

Tjenare

Behöver nya till min

har för mig att jag sett här på forumet att biltema hade, men när man kollar hemsidan så har dom inte

något som vet?

annars är det mekonomen för 1071kr/st
medans biltemas andra kostar 499kr/st

Tack på förhand

mvh
Franzén

Post by Franzén »

Varför behöver du nya länkarmar?

Är dina gamla trasiga på något sätt?
Grr!
0706-419608
Brox

Post by Brox »

Måste man svara alla frågor med motfrågor?

Skärpning alla! Finns inget värre än att läsa igenom alla förståsigpåare som måste skapa en massa onödiga inlägg...

DETTA är också ett onödigt inlägg, dock känner jag själv att det är nödvändigt för att folk kanske ska börja inse hur mycket "skräp" man måste läsa innan man kommer åt den matnyttiga informationen.

SVARA, på frågor du själv kan stå för
FRÅGA, det du är osäker på
KOMMENTERA, för helvete inte om du inte ens har svaret på själva frågan...
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Snekast

Post by Snekast »

Dajb, ifall jag vore dig skulle jag ringa och höra med just ditt varuhus..

Skiljer säkert en del på de olika ställena.

MVH / Pelle
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
xelerator

Post by xelerator »

biltema har..

Åk dit och kolla.

Såg flera st liggandes här i sthlm i våras..

Vet inte hur kvalitén är på mekonomen bärarmarna, men tänk på att granska biltema länkarmarna innan köp.

Tex kan hålen för spindelleden ligga väldigt off mellan två olika bärarmar, även diametern vill jag minnas :roll:..

Så kolla igenom dem, jämför gärna med dina gamla, så kan du säkert hitta ett par schyssta.

lycka till..
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Peter_1982

Post by Peter_1982 »

Nu måste jag nog försvara Franzén lite. Tror inte han menade att vara dryg.
Förmodligen ville han komma till att det inte är så svårt att bara byta kullederna, som också finns på biltema för dryga hundralappen styck.

För om själva bärarmarna inte är dåliga i sig kan det ju tyckas onödigt att byta hela.
pelko

Post by pelko »

Peter_1982 wrote:Nu måste jag nog försvara Franzén lite. Tror inte han menade att vara dryg.
Förmodligen ville han komma till att det inte är så svårt att bara byta kullederna, som också finns på biltema för dryga hundralappen styck.

För om själva bärarmarna inte är dåliga i sig kan det ju tyckas onödigt att byta hela.
Mm precis, dessutom har han tillverkat verktyg som gör det enkelt att byta bara lederna, som jag vet att han lånat ut MÅNGA gånger till "okända" människor, det han skrev var en början till en god gärning misstänker jag.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Dajb

Post by Dajb »

jag vill byta dom pga av att jag ska byta allting under hela bilen då jag ska lackera allting, och eftersom att biltemas kostar så pass lite om dom nu har här, så är det så mycket trevligare att bara kunna slipa ner färgen lite, sen lacka om dom, istället för att behöva lämna in för blästring eller stå med vinkelslipen och stålborste som jag gjort nu på min diff, som är bland dom tråkigaste jobben som finns hehe

det är enda anledningen :)

tack

ska sticka dit och höra med dom

där är inte möjligtvis någon som ska förbi biltema där ni vet att dom har så ni kunde bara tagit artikelnummret?

Tack

mvh
zetterberg

Post by zetterberg »

Vet inte om biltema har men kan tipsa om en annons på blocket om det är OK, där någon (inte jag) säljer kompletta länkarmar för 423kr/st..

ett litet tips bara :)

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_E30_ ... m?ca=5&w=3
Peter Zetterberg 070-5291145
*** BMW 328i touring -96 e36 *** BMW 325 cab M50 -89 e30 *** BMW 325 cab "328 m52b28" -91 e30 *** BMW 320 -84 e30 *** BMW 325ix -87 e30 *** BMW 325 -88 e30
Dajb

Post by Dajb »

zetterberg wrote:Vet inte om biltema har men kan tipsa om en annons på blocket om det är OK, där någon (inte jag) säljer kompletta länkarmar för 423kr/st..

ett litet tips bara :)

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_E30_ ... m?ca=5&w=3

Tackar vi för :) har jag inte sett, mail skickat :)

tack

Mvh
Post Reply