Här kommer det finnas elsheman till div BMW modeller samt dess styrsystem.
Diverse motorkontakter.
E30 med M50 motor (Gäller rund kontakt)
E30 med M50 (Gäller fyrkantig kontakt)
E30 Motorkontakt (Rund)
E30 Motorkontakt (Fyrkantig)
E36 Motorkontakt
E34 Motorkontakt
Diverse strömfördelare.
Fördelar lock i topplock BMW 6 CYL
Fördelarlock i M20 blocket
Jag uppdaterar tråden med flera scheman då jag hinner och har fått dom klara! PS Om ni har scheman på BMW bilar osv PM:a gärna mig då så fixar jag in dom!
Last edited by PegiPax on 25 Sep 2010, 00:02, edited 3 times in total.
Tyvärr är det fel på E30 - E34:a elschemat där, då jag trodde allt var frid och fröjd så fick jag massa kablar över.... Följde en av dom till startmotorn... Men var säker på att jag redan kopplat ihop startmotorn eftersom jag följt schemat till punkt och prickar.... Men Icke !
" Idag är jag snäll " - schemat stämmer bättre men tyvärr kunde jag inte hitta någon PIN 5 som går till oljetrycket, men det ordnar sig iaf!
Det till E30-E34-E36 som det länkas till i tråden ovan fungerar: e30m50pin.
Jag har gått efter det och jag har en M50 från E34 1992 utan vanos. Motorn är satt i en 320 från 1989 så med den kombinationen så fungerar det utan problem. Det är dessutom inte mycket som skiljer mellan E34 och E36 i det fallet.
I princip är det färg mot färg, med vissa undantag.
Vad var det som inte fungerade?
JohanE wrote:Det till E30-E34-E36 som det länkas till i tråden ovan fungerar: e30m50pin.
Jag har gått efter det och jag har en M50 från E34 1992 utan vanos. Motorn är satt i en 320 från 1989 så med den kombinationen så fungerar det utan problem. Det är dessutom inte mycket som skiljer mellan E34 och E36 i det fallet.
I princip är det färg mot färg, med vissa undantag.
Vad var det som inte fungerade?
Vad bra, för jag hittar inte oljetryck & oljetemp i min E30 kontakt....
Du kanske vet vilken färg det är på dessa kablar?.