FAQ Elscheman
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
FAQ Elscheman
Här kommer det finnas elsheman till div BMW modeller samt dess styrsystem.
Diverse motorkontakter.
E30 med M50 motor (Gäller rund kontakt)
E30 med M50 (Gäller fyrkantig kontakt)
E30 Motorkontakt (Rund)
E30 Motorkontakt (Fyrkantig)
E36 Motorkontakt
E34 Motorkontakt
Diverse strömfördelare.
Fördelar lock i topplock BMW 6 CYL
Fördelarlock i M20 blocket
Jag uppdaterar tråden med flera scheman då jag hinner och har fått dom klara! PS Om ni har scheman på BMW bilar osv PM:a gärna mig då så fixar jag in dom!
Diverse motorkontakter.
E30 med M50 motor (Gäller rund kontakt)
E30 med M50 (Gäller fyrkantig kontakt)
E30 Motorkontakt (Rund)
E30 Motorkontakt (Fyrkantig)
E36 Motorkontakt
E34 Motorkontakt
Diverse strömfördelare.
Fördelar lock i topplock BMW 6 CYL
Fördelarlock i M20 blocket
Jag uppdaterar tråden med flera scheman då jag hinner och har fått dom klara! PS Om ni har scheman på BMW bilar osv PM:a gärna mig då så fixar jag in dom!
Last edited by PegiPax on 25 Sep 2010, 00:02, edited 3 times in total.
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Tel: 0408521754
det började en sån här tråd för några månader sedan du kanske vill renskriva den lite i denna tråden
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=1&t=43526&p=346349&hilit=Elscheman#p346349
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=1&t=43526&p=346349&hilit=Elscheman#p346349
Last edited by Carlsson on 03 Apr 2011, 20:46, edited 1 time in total.
Carlsson wrote:det började en sån här tråd för några månader sedan du kanske vill renskriva den lite i denna tråden
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=43526&highlight=elscheman
Tyvärr är det fel på E30 - E34:a elschemat där, då jag trodde allt var frid och fröjd så fick jag massa kablar över.... Följde en av dom till startmotorn... Men var säker på att jag redan kopplat ihop startmotorn eftersom jag följt schemat till punkt och prickar.... Men Icke !
" Idag är jag snäll " - schemat stämmer bättre men tyvärr kunde jag inte hitta någon PIN 5 som går till oljetrycket, men det ordnar sig iaf!
aelget wrote:PegiPax wrote:Någon som sitter på E30 till E34:a
Finns ett på e34 nu, dock osäker om det stämmer till 100@ Enligt boken och scheman på internet skall det göra det och va väldigt likt e30
Får väl vara lite test kanin! Återkommer om det funkar eller inte... =)
Tusen tack!!
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Tel: 0408521754
Det till E30-E34-E36 som det länkas till i tråden ovan fungerar: e30m50pin.
Jag har gått efter det och jag har en M50 från E34 1992 utan vanos. Motorn är satt i en 320 från 1989 så med den kombinationen så fungerar det utan problem. Det är dessutom inte mycket som skiljer mellan E34 och E36 i det fallet.
I princip är det färg mot färg, med vissa undantag.
Vad var det som inte fungerade?
Jag har gått efter det och jag har en M50 från E34 1992 utan vanos. Motorn är satt i en 320 från 1989 så med den kombinationen så fungerar det utan problem. Det är dessutom inte mycket som skiljer mellan E34 och E36 i det fallet.
I princip är det färg mot färg, med vissa undantag.
Vad var det som inte fungerade?
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
JohanE wrote:Det till E30-E34-E36 som det länkas till i tråden ovan fungerar: e30m50pin.
Jag har gått efter det och jag har en M50 från E34 1992 utan vanos. Motorn är satt i en 320 från 1989 så med den kombinationen så fungerar det utan problem. Det är dessutom inte mycket som skiljer mellan E34 och E36 i det fallet.
I princip är det färg mot färg, med vissa undantag.
Vad var det som inte fungerade?
Vad bra, för jag hittar inte oljetryck & oljetemp i min E30 kontakt....
Du kanske vet vilken färg det är på dessa kablar?.
Mvh
Jonas R.
Ska stoppa ner min M50 som suttit i e30 i e34.
Med samma härva som satt på motorn när den satt i e30'n.
Blir det mycket meck att få den kontakten att passa ihop med e34'ans?
Är det något jag inte tycker om så är det bil-el.
Kanska smartare att försöka komma över en härva ifrån en e34 med m50b25 icke vanos istället?
Med samma härva som satt på motorn när den satt i e30'n.
Blir det mycket meck att få den kontakten att passa ihop med e34'ans?
Är det något jag inte tycker om så är det bil-el.
Kanska smartare att försöka komma över en härva ifrån en e34 med m50b25 icke vanos istället?