E36 m50turbo studsar när man burnar
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
E36 m50turbo studsar när man burnar
Bilen studsar som fan när man vill små burna.
Plast och powerflex bustningar i hela bilen.
lamell diff
fk street stötdämpare och fjädrar.
225/40/17" däck
Någon ide? är stötdämparna för mjuka? är orginal topplagingar förmjuka?
Har inte en susning om detta.
Plast och powerflex bustningar i hela bilen.
lamell diff
fk street stötdämpare och fjädrar.
225/40/17" däck
Någon ide? är stötdämparna för mjuka? är orginal topplagingar förmjuka?
Har inte en susning om detta.
Låg profil bidrar till mycket. Prova lite högre varv när du släpper upp kopplingen.
Det går med alla bilar, men svårare med vissa än andra. Den kan inte alltid studsa?
Det går med alla bilar, men svårare med vissa än andra. Den kan inte alltid studsa?
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Låg profil bidrar till mycket. Prova lite högre varv när du släpper upp kopplingen.
Det går med alla bilar, men svårare med vissa än andra. Den kan inte alltid studsa?
Mer varv så glider den fint fram och tillbaka. men när man börjar få fäste.. ex på 2an så studsar den..
Känns inte bra när de håller på sådär.. saker måste ta mer stryk då.
sakerna tar stryk som satan. man kan döda hur balla grejor som hellst med hjulstuds. så låt bli att köra så det studsar helt enkelt.
man kan avhjälpa det med ställbara dämpare bak. läste tidigare om flera som blev nöjda med ppf AVO coils bak då de hade problem med studs tidigare.
stel bakvagn är ett annat knep. men det blir en lite omständig manöver =)
man kan avhjälpa det med ställbara dämpare bak. läste tidigare om flera som blev nöjda med ppf AVO coils bak då de hade problem med studs tidigare.
stel bakvagn är ett annat knep. men det blir en lite omständig manöver =)
Franzén wrote:Japp, dämpare och fjädrar som inte harmonerar med varandra.
Högst troligt dämparna som tillåter fjädrarna att röra sig hej vilt.
Annars brukar diffbussningen vara en liten bov i dramat.
i fram på diffen så sitter det plast bustning. ibak så är det orginal.
Riktiga collis är planerade i vinter.
har en omgång andra stötdämpare ligger.. kanske kan prova dem.
Man lär ha stenhårda dämpare, då blir det inget studds! så har jag fått det förklarat av duktigt folk här på PPF.
Har samma problem själv, precis när det börjar bli grepp så studdsar det som fan.. och nånting pajar =) låda kardan osv..
Har samma problem själv, precis när det börjar bli grepp så studdsar det som fan.. och nånting pajar =) låda kardan osv..
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren wrote:Man lär ha stenhårda dämpare, då blir det inget studds! så har jag fått det förklarat av duktigt folk här på PPF.
Har samma problem själv, precis när det börjar bli grepp så studdsar det som fan.. och nånting pajar =) låda kardan osv..
Funderar på sådana där d2 eller k-sport.. någon som vet något om dem?
testa laborera med lite olika fälgar/däck
på min med delrin i hela baken så studasade det istort ingenting, kanske nån enstaka gång, med 18" 225/40 med 3bar tryck
Men sedan med busdäcken 15" 205/55 2,5bars tryck studsade det av bara fan varje gång så man fick slå av direkt, så skall nog testa både att dra upp och ner däcktrycket på busdäcken.
Kanske även har att göra med viktskillnaden i mitt fall.
på min med delrin i hela baken så studasade det istort ingenting, kanske nån enstaka gång, med 18" 225/40 med 3bar tryck
Men sedan med busdäcken 15" 205/55 2,5bars tryck studsade det av bara fan varje gång så man fick slå av direkt, så skall nog testa både att dra upp och ner däcktrycket på busdäcken.
Kanske även har att göra med viktskillnaden i mitt fall.

Last edited by Thörn on 06 Sep 2010, 08:44, edited 1 time in total.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Du kan också kolla så inte fälgcentrumet är större än navet. Jag fick major-studs på det viset, men drog dit centrum-ringar och vips var det borta!
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
jo för fasen =) jag märkte ingenting förutom studsetFranzén wrote:Var bilen körbar överhuvudtaget utan dessa ringarna?BmWkrille wrote:Du kan också kolla så inte fälgcentrumet är större än navet. Jag fick major-studs på det viset, men drog dit centrum-ringar och vips var det borta!
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com