fråga ang bromsklossar
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
fråga ang bromsklossar
mina brommsar tjuter som fan när man bromsar å de e iriterande som fan. va e problemet? köpa nya klossar eller,dom e rättnya men vet ej mä'rke.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
lika dant på min bruksbil helt nya klossar och det låter så jävla piss illla
dom har varken lossnat i timmningen eller nåt annat.
mvh
dom har varken lossnat i timmningen eller nåt annat.
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nemesis_turbo
putsat rent oken ordentligt och kollat så klossarna lätt kan röra sig i oken?
man brukar juh alltid få göra rent ordentligt i okets spår för broms klossarna och sedan även slipa av lite på hörnen på bromsklossarna och dit emd kopparpasta så dem glider lätt och tyst och fint.. annars brukar det vilja gnälla mellan kloss/ok
man brukar juh alltid få göra rent ordentligt i okets spår för broms klossarna och sedan även slipa av lite på hörnen på bromsklossarna och dit emd kopparpasta så dem glider lätt och tyst och fint.. annars brukar det vilja gnälla mellan kloss/ok
kan lägga till att det gör man alltid man byter klossar.men de gnäller som fan endå
mvh

mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
0761485272
liind90@hotmail.com
Okej...
Som ni tidigare sagt, gör rent lite varstans och se till att allt löper fint.
Ta ur beläggen och gör rent anliggningsytan mot ok resp. kolv.
Innan återmontering kletar du på lite kopparpasta på anliggningsytorna.
(INTE SLITYTORNA!!!)
Kopparpastan tål jävligt höga temperaturer och kommer att hålla dessa mikrovibrationer som i sin tur blir skrik, borta.
(INTE SLITYTORNA!!!)
Kopparpastan tål jävligt höga temperaturer och kommer att hålla dessa mikrovibrationer som i sin tur blir skrik, borta.
Grr!
0706-419608
0706-419608
- Nemesis_turbo
blir nog plocka isär ok å renovera ,byta olja mm. så blir de nog bra då hoppas jag. trodde att de va klossarna som va keff kvalla.
kan vara kass kvalitet på beläggen också, jobbar som mek och vissa fabrikat kan ha kass kvalitet och skrika., hade t.ex en mercedes ML inne, fick byta belägg och skivor på bilen 2 ggr, tillslut satt vi dit orginal prylar. och då slutade det gnälla. och ja allt var insmort och rengjort med konstens alla regler varje gång.Franzén wrote:Okej...
(INTE SLITYTORNA!!!)
om du undrar va ja menar så är keff= dåligt. kvalla= kvalitet. eller har ja missuppfattat frågan.Franzén wrote:keff kvalla?

Inte för att vara gnällig men ditt problem försvinner nog inte av att renovera okennicke.t wrote:blir nog plocka isär ok å renovera ,byta olja mm. så blir de nog bra då hoppas jag. trodde att de va klossarna som va keff kvalla.

Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
vadå? om ja tar isär oken å frächar upp dom så måste problemet försvinna. annars är de ju klossarna de e fel på.Micke_e34 wrote:Inte för att vara gnällig men ditt problem försvinner nog inte av att renovera okennicke.t wrote:blir nog plocka isär ok å renovera ,byta olja mm. så blir de nog bra då hoppas jag. trodde att de va klossarna som va keff kvalla.provat med pasta på de ställen oket klämmer över klossarna?
Näda, det är bara jag som är 35 och gammal och gaggig.Bödvar wrote:Du har bara missuppfattat svenska språketnicke.t wrote:om du undrar va ja menar så är keff= dåligt. kvalla= kvalitet. eller har ja missuppfattat frågan.Franzén wrote:keff kvalla?
Jag är ju född på 70-talet, fattar ingenting lixom.
Sorry för OT där.
Jag är helt övertygad om att dina bromsproblem försvinner om du tar isär oken i sin helhet, borstar rent alla närliggande ytor och guckar på lite kopparpasta, samt att du smetar på lite kopparpasta på baksidan av varje belägg.
Det är en väl beprövad huskur.
Lycka till!
Grr!
0706-419608
0706-419608
Jag är mer eller mindre uppväxt på en bilverkstad och aldrig varit med om att oket är orsaken till skrikande ljud om nu inte oket är helt fastrostat, men det förutsätter jag att du redan kontrollerat! Det skadar ju iofs inte att renovera oken, men jag skulle bli jäkligt förvånad om det blir bra. Kan det vara plåtbiten på klossen som går in i oket och håller den på plats? om de nu sitter den varianten på din kärranicke.t wrote:vadå? om ja tar isär oken å frächar upp dom så måste problemet försvinna. annars är de ju klossarna de e fel på.Micke_e34 wrote:Inte för att vara gnällig men ditt problem försvinner nog inte av att renovera okennicke.t wrote:blir nog plocka isär ok å renovera ,byta olja mm. så blir de nog bra då hoppas jag. trodde att de va klossarna som va keff kvalla.provat med pasta på de ställen oket klämmer över klossarna?

Mvh
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92