Jag funderar så här!
Setup nr 1. XYZ Super sport coilover kit runt om på e30 från webshoppen
Setup nr 2. Aov coilover fjäderben bak
Aov Ställbar dämpare fram med Millway coilover sats & fjädrar.
Bilen ska användas 50/50 på gata & bana, De blir mycket lite strippen körning.
Vad är att rekomendera? Tänker själv att de e gott att kunna byta fjädrar fram när man åker med millway fjädrar till en ganska rimlig peng, då man vill ha lite mjukare på gatan,
Är dessa dämpare identiska eller är den andra mycket bättre kvalitets mässigt? Tätare inställnings lägen? Vad är XYZ Igentligen byggt för? Finns de fjädrar att byta till på AOV Coilover ben bak? Finns de fjädar att byta till på XYZ.
Posta dina åsikter & Erfarenheter!!
Funderingar angående chassi på Projekt bilen. AOV Vs XYZ
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Funderingar angående chassi på Projekt bilen. AOV Vs XYZ
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
Jag kör D2 coilovers och det är väl samma sak... mina är ställbara i 36 olika steg från mjuka till hårda... funkar kalas att köra strippen med... varesig du kör streetrace eller på strippen så tar ju däcken det mesta flexet... men hade jag fått välja idag hade jag nog kört avo coilisar bak och d2 fram...
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121