hot mot tjänsteman?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

_night rider_

hot mot tjänsteman?

Post by _night rider_ »

vad får man får straff av sånt? råka säga några väl valda ord i helgen mot en ordningsvakt som raggar på små flickor.. då brotta 4st av hans ordninsvakt polare ner mej på backen och tillkalla polis som senare sa att jag var misstänkt för hot mot tjänsteman samt våldsamt motstånd. kan väl tilläga att klart man håller emot om någon försöker bryta armen av en. men man gör ju fel när man agerar mot svin verkar de ju som. nån som vart med om nå likande?
markus

Post by markus »

En polare fick något liknande då han tryckte upp en vakt mot väggen. Fick dryga böter men inget mer än det.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
HenrikE

Post by HenrikE »

hehe de e så skönt när dom säger åt en att slappna av så kommer dom släppa "taget" när man stretar emot just för att dom håller på å bryta armen av en :D
Eller som i cops när 8 snutar kastar sig på en snubbe å skriker "Dont resist"

Humor!!
_night rider_

Post by _night rider_ »

jo har väl räknat med att man får massa böter och säkert samhällstjänst i x antal timmar. fan vilka svin!. dessutom provocerade han fram mina väl valda ord då han hånflina åt mej. om man jobbar som ordningsvakt så ska man väl ge fan i 18 åriga småflickor om man är över 30bast el tycker bara ja de? dessutom var en av flickorna min egen halv syrra
Braxen

Post by Braxen »

Brukar krävas värre hot och våld för att få skaka galler, utan oftast så blir det böter.

Vad sa du till vakten då?
Har du några vittnen till händelsen, eller vara det bara vakterna som var i närheten?
4 vakter för att brotta ner en kille måste ju kännas pinsamt för dom, om du nu inte är Chuck Norris! :wink:
markus

Post by markus »

Chuck Norris går inte brotta ner för han är gord av stål :wink:
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Magnaten

Post by Magnaten »

_night rider_ wrote:jo har väl räknat med att man får massa böter och säkert samhällstjänst i x antal timmar. fan vilka svin!. dessutom provocerade han fram mina väl valda ord då han hånflina åt mej. om man jobbar som ordningsvakt så ska man väl ge fan i 18 åriga småflickor om man är över 30bast el tycker bara ja de? dessutom var en av flickorna min egen halv syrra
vill inte verka dryg men....

om dom var 18 å han 30 så är det väl knappast din ensak vad han säger till dom,är dom inte vuxna nog att be han dra åt helvete själva?

hade tjejerna varit 15-16 så hade jag förstått.
när man var 18 var ju drömmen en het 30årig kvinna :)
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
_night rider_

Post by _night rider_ »

Braxen wrote:Brukar krävas värre hot och våld för att få skaka galler, utan oftast så blir det böter.

Vad sa du till vakten då?
Har du några vittnen till händelsen, eller vara det bara vakterna som var i närheten?
4 vakter för att brotta ner en kille måste ju kännas pinsamt för dom, om du nu inte är Chuck Norris! :wink:
ja sa att jag ska söka upp han och skalla ner han när han inte är itjänst:) kanske inte så smart ja vet!:) nja 4vakter stod där el om de var 3 och alla flög på mej när jag sa de. tror inte dem vet vad de handla om utan hörde nog bara mitt utlägg. jag fråga tjejen jag var me sen om jag sa de där? minns ju knappt och hon säger att hon inte hörde nått om de men klart jag säkert sagt de.
Last edited by _night rider_ on 09 Aug 2010, 19:44, edited 1 time in total.
_night rider_

Post by _night rider_ »

Magnaten wrote:
_night rider_ wrote:jo har väl räknat med att man får massa böter och säkert samhällstjänst i x antal timmar. fan vilka svin!. dessutom provocerade han fram mina väl valda ord då han hånflina åt mej. om man jobbar som ordningsvakt så ska man väl ge fan i 18 åriga småflickor om man är över 30bast el tycker bara ja de? dessutom var en av flickorna min egen halv syrra

om dom var 18 å han 30 så är det väl knappast din ensak vad han säger till dom,är dom inte vuxna nog att be han dra åt helvete själva?

skulle inte orkat brytt mej om de inte vore syrran. och jag vet att de inte är straffbart. tyckte bara han var slimmig. med ett hånflin som dem flesta skulle tända till på
Blöjan

Post by Blöjan »

Magnaten wrote:

Båda har rätt! Jag blir asförbannad när jag ser att de e "äldre" som raggar på yngre, men man vet ju att de inte är ens egen sak. Och att man gör mer "skada" att lägga sig i saken också.

När jag var 16 så raggade jag på 45+ på stureplan! :P Snacka om att man var lammkött!
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
PegiPax

Post by PegiPax »

pampers_38 wrote: När jag var 16 så raggade jag på 45+ på stureplan! :P Snacka om att man var lammkött!
Omg :lol:
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Thörn

Post by Thörn »

hot mot tjänsteman är på straffskalan rätt grovt, har för mig det är upp till 6mån i fängelse. Men i ett sånt fall lär det hamna på böter.

Kom han med en invit till småtjejerna eller vad var det frågan om?
Försökte han utnyttja sin ställning som ordningsvakt kan man åtala honom, tex ni får komma in om ni går runt hörnan här med mig först och... osv
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
erikjakan

Post by erikjakan »

Jag har full förståelse för folk som skjuter ner dörrvakter med k-pist. Jordens avskum och pack!

Visst, det finns schyssta, men dem kan man räkna på en hand eller 3..

/Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Magnaten

Post by Magnaten »

erikjakan wrote:Jag har full förståelse för folk som skjuter ner dörrvakter med k-pist. Jordens avskum och pack!

Visst, det finns schyssta, men dem kan man räkna på en hand eller 3..

/Erik

har nog hittils inte träffat nån som är trevlig förutom skinnelvis som alltid bar ut oss från krogarna i avesta i den gyllene ungdomen. :)
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
M635 forever

Post by M635 forever »

Jobbade själv i dörren fram till jag blev 31, träffade en 19 åring jag sedermera gifte mig med och väntar nu mitt 2:a barn med henne.

Just sådana kommentarer du fällde är du inte ensam om, och hör man dessa dryga kommentarer flera gånger på en kväll, så ledsnar man till slut som dörrslusk....skulle även du göra!

Jag hade ett väldigt stort tålamod med överförfriskade dryga fyllskallar, men även mitt tålamod tog slut ibland.

Att man som vakt limmar på "småtjejjer", är väl ingen orsak att kasta ur sig hot, oavsett om det är din syrra eller ej.

När du själv kommer upp i 30 årsåldern, lär även du limma på dessa i 18-20 års åldern.

Att de flesta dörrvakter är dryga och kaxiga, beror till största delen att de hela tiden får handskas med samma bemötande själva hela tiden,just pga alla killars förutfattade meningar om att alla dörrvakter är dumma i huvudet.

Om alla dörrvakter sedan är lämpliga att stå i dörren, är väl en diskussion för sig.

Prova att vara trevlig för en gång skull så kanske du blir bättre bemött med ett smil tillbaka till och med!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Hahaha, synd att du inte gav han en smocka i samma veva o gick därifrån sen, vet ett par kompsiar som ahr gjort det ena han nockade vakten då vakten ej lyssnade på honom.

Enbart för att du är vakt så är du fortfarande en person, Samma gäller poliser, säger man nej som person O vakten eller polisen ej respekterar det, då säger jag skyll er själv, o det fick den vakten märka
vet om poliser som försökte brotta ner en tjej kompis till mig, tji fick dom, då hon hade tränat jujusti i sitt liv. till slut gick hon in i polis bilen själv, när snutarna sa att dom skulle anmäla henne då kläcktre hon ur sig en fin kommentar.

Vore ju synd om ni blev ut skämnda i rätten över att det sak krävas så många poliser för o få ner en tjej.

behöver jag nämna att det inte blev nått av det.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Nicke Blom

Post by Nicke Blom »

Ofta är det killar som vill bli poliser eller liknande som blir vakter
lite anabola och snaggad skalle sen tror dom att dom är väldigt balla
få som bemöter trevligt iaf.. :)
Mvh Nicke Blom
Post Reply