Har just startat upp min M10 turbo. Provkjört första gången i dag. Laddar 0,8 bar. Har justerbar BTR ellers orginal L-jetronic.. När bilen får feste börjar den skjuta i eksosen rundt 4500 varv. Om den spinner varvar den til varvstoppet utan problem. När jag justerar BTR'en för att få motorn gå fett blir responsen dårlig förre laddtrykk och den drar inte lika godt med laddtryck. Hur kan jag få upp bensintrykket bara när motoren har laddtryck?
Fullt ladd lika efter 3000 rpm og skyver godt så jag tror turboen passar motoren perfekt
Tändingen var problemet. Efter justering av den gick bilen kanon, men så fick jag bensinmangel och toppakningen rök. Lite mer finjustering skal til efter skift av pakning. Noen tips til pakning? Eller bara kjöra orginal?
Den heter K16 og er fra tsjekkia. Tipper størrelsen er noe det samme som T3. Virker å passe motoren perfekt. Kamakselen er orginal.
Sliter litt med ustabilt laddtryck. Strammar staget på wastegaten så trycket skal gå ned, men kan plutselig gå upp i 1 bar och så holder den seg på 0,7 ca andre ganger. Hva kan det bero på? Meteret er nytt och fra autogage, turboen er også helt ny.Er det bara at stramma inn ordentligt för att få ned laddtrycket? Vil gjerna kjöra lite roligt i början. Inte kjöra sönder nya packningen direkt..
Hoppas det stemmer att kortare stag gir mer laddtryck och motsatt?