Tjena! Rev maskinen ikväll! Hur kan detta komma sig?!
På bilden har aluminiumet tryckts ihop ca 1 - 1,5 mm.
Resten av vipporna är OK. Men den härdade ytan är lite lös.
Vad kan ha hänt?!
Vipporna vilar mot en z45a och ppf steg-2 ventilkit!
Ja den går dra in och ut 1.5mm.
Har ställt in vipporna på 0,25 KALL! Kontrollerade Varm och då låg alla 0,35. Det är några vippor till som jag flytta det härdade bläcket ca 0.1
Motorn har gått 70 mil.
martin.wangerud wrote:Ja den går dra in och ut 1.5mm.
Har ställt in vipporna på 0,25 KALL! Kontrollerade Varm och då låg alla 0,35. Det är några vippor till som jag flytta det härdade bläcket ca 0.1
Motorn har gått 70 mil.
med varm motor ska du ha mindre än 0,25mm så nåt har gått fel redan där.
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
elpe300 wrote:martin.wangerud: Hur mycket varvar du din maskin?
vippor kommer ge dig magsår en vacker dag. det har väl diskuterats i snart 2 år i din tråd? =)
köp min s14
Hahaha, magsår! Det har jag redan fått av dom! Men det är på något perverst vis ett väldigt intressant ämne. Det ska väl mynna ut i något bra till slut, tycker jag.
Vi har många som åker 8000 rpm. Även några med 2.5 bar ladd.
Jag vill veta inspänningsmått i denna topp, eventuellt mäta upp fjädrarna igen. Kul att veta vad som orsakat detta...
Han hade 40mm, det är svaret. Har säkert gått med kraftigt ventilsläpp. Någon måste fräst sätena väldigt djupt eller så är det fel brunnarna i AMC toppen.