Tjena jag kör nu en kompsänk m50b25 utan vanos utan turbo med exakt 9.7 i komp på alla samtliga. Mitt problem började med att den stryper sig efter en kort tids körning motorn går att köra bra men blir lixom ingen ordentlig effekt och den har även baktänt nån gång.
Kopplar jag ur lambda blir det ingen skillnad, kanske men isåfall mycket lite. Går motorn in i nått slags nödläge?
En sak till jag lade märke till var att cylinder nummer 4 har helt blank kolv topp om man tittar ner i tändstifts hålet resterande är sotiga och lite brända som kolvar alltid blir...
Någon som har funderingar och kanske lösning på problemet?
En annan fundering också hur långt ifrån grenröret rekomenderar ni att man monterar lambdan?
Motorn stryper sig, ev kass lambda.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Motorn stryper sig, ev kass lambda.
Kollat så spridaren öppnar som den ska?joon wrote:En sak till jag lade märke till var att cylinder nummer 4 har helt blank kolv topp om man tittar ner i tändstifts hålet resterande är sotiga och lite brända som kolvar alltid blir...
Re: Motorn stryper sig, ev kass lambda.
Ja det gör den, iallafall vad ögat kan se. Men jag tvivlar på att något sånt kan göra så att bilen stryps så pass mycket.Lillberno wrote:Kollat så spridaren öppnar som den ska?joon wrote:En sak till jag lade märke till var att cylinder nummer 4 har helt blank kolv topp om man tittar ner i tändstifts hålet resterande är sotiga och lite brända som kolvar alltid blir...
-