Dumpa lumpen?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Brox

Dumpa lumpen?

Post by Brox »

De e såhär nu att jag mår verkligen skit utav situationen jag är i... jag gör lumpen sedan nästan en månad tillbaka och vantrivs utav helvete...

allt känns tungt som fan just nu och den förvärrade stressen gör att jag
går in i väggen vilken sekund som helst....de gör inte bättre heller att vi har fått en månads mindre grönutbildning bara för att vi har så avancerade stridsfordon att lära oss allting om...

Jag måste härifrån , har redan pratat med pl.chef/kaptenen men utan något vidare resultat utan bara att alla känner såhär från början... men jag kommer gå in i väggen istället för att "man vänjer sig".. har haft ett riktigt stressigt jobb innan lumpen i nästan ett år och värnpliktens tempo är inte precis lägre...

Jag är inte lat eller nåt annat som texten kanske kan framstå som.... :roll:

Alla förslag välkomna! :(
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
FoX

Post by FoX »

Hörseln.. efter en skjutövning (eller när fan som hällst) så begär du att få träffa läkare för att det tjuter lite i öronen. Efter ett fejkat hörseltest (du hör bar de höga tonerna) så kommer du garanterat därifrån. Hörseln är ett organ som inte kan lagas/återställas därför sak du få åka slippa pgr detta.

Beprövat, dock inte av mig,

Lycka till
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
e30

Post by e30 »

Ramla ihop under nån övning och säg att du har grym smärta i ryggen. Då lär du få gå o uppsöka läkare.. de e bara filma som fan när läkaren klämmer o känner på din rygg..
säg att de gör satans ont. och om du går på återbesök är de bara att säga att de gör skitont fortfarande.

Lycka till. Mvh
Claes

Post by Claes »

en lightversion är att bara säga att man inte gillar vapen och vill där ifrån.

Beprövat men fick förvisso 3 månaders civiltjänst på räddningsverket men d va d värt.
Projekt: Lambo orange Nissan 200sx +M30 3.5
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604

Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se

www.Rabiatmotor.com
TurboFall

Post by TurboFall »

Säg att du går i sömnen o är mörkrädd,det räckte för mig!:D

Post by The_Alchemyst »

ger dej inget tips för å komma där ifrån för ja kände exakt lika dant ja förskter me hörselprov hade dock bullerskada men dom släppte inte hem mej för det
men iaf härda ut för sen när du kommit över toppen på isberget så börjas så blir de bara lättare å lättare sen kommer plutonfesterna där du får bla dricka i kapp me kaptenen etc :)
robbz

Post by robbz »

migrän grabben, migrän......

säg att du ljög dig genom mönstringen pga att du så gärna ville göra lumpen, men att det inte funkar pga migränen!

för mig räckte det att säga på mönstringen att jag hade migrän, iofs så har jag det lite då och då med......men jag känner många som har sluppit undan för det!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
adde_z

Post by adde_z »

Säg att du är nazist! Då kastar dom ut dej därifrån!!!!! Kanske även blir reggad hos säpo då!
M.A.D CarCare Dinitrol Center Östhammar
andreas@madcarcare.se
ragge_c

Post by ragge_c »

va inte sånn kärring, se till o fixa det i stället.. vad e det för stridsfordon du ska lira med ? jag var förara på strf 9040 det va bland det roligaste jag gjort, visst var det motgångar i bland, men jag ångrar aldrig att jag gjorde lumpen.
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

Försök å bita ihop!
själv gjorde jag lumpen som jägare i karlsborg, och det va det värsta jag gjort i hela mitt liv. 80 procent av tiden hatade man det å man ville bara dra där ifrån...
Men i efterhand kommer man bara ihåg allt roligt å jag är jävligt glad och stolt att jag klarade av det!
NORMIND

Post by NORMIND »

finns så mycke man kan skylla på... saker som man klart kommer därifrån på är brutna ben... en kille som låg inne när jag gjorde det lyckdes bryta foten han fick åka hen direkt... en annan gjorde illa sej när han tränade i träningslokalen som fanns där och skar upp armen men en vajer han fick också åka hem... fast inte nån av dom där skulle jag vilja prova...

mej skickade dom hem efter ett besök hos en puckodoktor... tur att dom har tystnads plikt...

kan ju säga att jag värkligen hatade lumpen också...
camata

Post by camata »

Lugna ned dig nu, för fan!

Det är värst den första tiden, men när det börjar "närma" sig muck (107 dagar kvar för mig! :lol: ) och kompaniövningar/befattningsskede så är man nästan kompis med hela befälslaget och gör inget som man inte tycker om.

Bit ihop och var en man, eller åtminstone bli en!
AndersJ

Post by AndersJ »

Jag säger som många andra här, försök att bita ihop. Den första tiden är jobbigast eftersom du knappt gått in grönkläderna än. Allt är nytt och totalt olikt det civila livet. Men allt eftersom du skaffar dig erfarenheten, befälen börjar släppa på disciplinen m.m så kommer du känna att det blir lättare.
När du legat inne ett tag kommer du börja lära dig alla små knep man kan ta till för att göra livet enklare i lumpen. Det är en del av utbildningen, och det är också därför befälen kör hårt med er i början, därför att ni ska lära er rätt från början, så att ni inte gör fel senare i utbildningen.

Lumpen är inte helt lätt alla gånger, det är inte alla som klarar av den och så är det, kommer alltid att vara. Men att må dåligt bara för att man tycker att livet i lumpen är pest jämfört med det civila livet. Då är man fel ute, och då är det bara nyttigt att göra lumpen.

Men om du hör till den skaran som faktiskt mår dåligt på RIKTIGT, så är mitt råd till dig att förbereda dig på att få jobba för att kunna komma ut.
Inget av tipsen ovan är något stensäkert tips för att komma ut. Läkarna på förbanden är stenhårda, de har träffat på värnpliktiga tidigare som fejkar skador. Sen är det inte idiotsäkert att fejka en skada, läkarna kan mer om kroppen än du tror och genomskådar dig troligtvis ganska lätt.
När jag låg på KBS hade vi en kille som jobbade stenhårt för att komma ut, han arbetade på det i 4 månader till han till slut fick sin frisedel. När han fick den var han utanför grindarna på 2 timmar. Hans skäl till att komma ut var att han mådde psykiskt dåligt av militär verksamhet, han drpp allt som kunde intyga det, och till slut gav läkarna och befälen med sig.
Det är inte din plutonchef som ensam fattar beslutet, han gör det i samråd med kompanichef, grundutbildningsbatchef och en massa andra människor, däribland läkare.
Om du är uttagen till gruppchef eller högre är det svårare att komma ut, eftersom det berör många människor under dig. Är du däremot soldat är det betydligt enklare eftersom du är enkel att ersätta.
/Anders
E30 EVO 335
BmwFredrik

Post by BmwFredrik »

jag muckade själv ifrån lumpen förra året och det kändes förjävligt i början!! ville inget hellre än hem!!
jag körde med migrän på mönstringen och fick frisedel men då är man ju så jävla dum i huvet och säger att man vill gör lumpen endå :lol: men sen när jag väl kom till lumpen så kom ju min migrän av all stress!! så jag fick en lapp från doktorn som det stod att vid migrän attack skulle jag inta ryggläge resten av dagen..
så om det va något som va riktigt jobbig va det bara att få en så kallad migrän attack!!
Det sköna med det va ju att i vissa fall så missbrukade jag den, he he

så min lumpen karriär va helt suverän.. men det bästa med det va ju att där jag låg "strängnäs" va sista året innan nedlägning så allt va typ hundra gånger slappar säger dom!!

P10 rocks!! sen det sista tycker jag att du fan får ta och släppa pitten i 10-15 måndaer eller 7,5 och gö skiten!!
Allt under 3liter är startmotorer!

0707133777
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Jag hoppade över lumpen och körde MC-bud ist, ångrar det inte :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
AndersJ

Post by AndersJ »

Har många polare som idag ångrar att de inte gjorde lumpen, erfarenheten man skaffar sig i lumpen går inte att få tag på någon annanstans, så är det.
/Anders
E30 EVO 335
Post Reply