M3 E36 TOURING BYGGE
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 52
- Joined: 15 Jul 2007, 18:11
M3 E36 TOURING BYGGE
eftersom man ska gå o bli daddy så försöker ja kombinera nytta med nöje och är inte så sugen på att äga två bilar som man alltid gjort innan.. tycker de blir på tok för mycke pengar på bilar om man ska ha två försäkringar två skatter mm. och efter att ha kollat runt massa på olika alternativ så har ja kommit fram till att detta blir mest och roligast bil för pengarna.. total summa av max ca 100tusen plus minus lite till om de krävs..
Vill ha nått praktiskt som går bra och de viktigaste av allt bakhjulsdrift
men om man tex bygger på en 328 så är ju växellådan likadan som m3ans.. men hur är de med resten? tex fram och bakvagn? om man vill ha en m3 touring ska man byta allt? eller finns de massa som är samma på bilarna?
mvh gabbe
Vill ha nått praktiskt som går bra och de viktigaste av allt bakhjulsdrift
men om man tex bygger på en 328 så är ju växellådan likadan som m3ans.. men hur är de med resten? tex fram och bakvagn? om man vill ha en m3 touring ska man byta allt? eller finns de massa som är samma på bilarna?
mvh gabbe
Idrott luktar svett/Sport luktar bensin!!!
Att bygga på en 328 är nog de vettigaste..
328 drivlinan håller nog utan problem för org effekten i en s50 de tråkiga är väl att dom ytterst sällan är diffad..men de går ju att fixa när man ändå håller på
328 drivlinan håller nog utan problem för org effekten i en s50 de tråkiga är väl att dom ytterst sällan är diffad..men de går ju att fixa när man ändå håller på

Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Japp. Det bästa är att ha en m3 att plocka grejer från. Bara köpa en motor med elsystem blir strul. Massa smått man måste byta, som värmeventiler, hållare för databox, gaswire, fäste för kylare, strömfördelare etcetc.
Man får en sjukt bra bruksbil. Går fint, snygg, rymlig, relativt snål etc.
Man får en sjukt bra bruksbil. Går fint, snygg, rymlig, relativt snål etc.
/Henrik
-
- Posts: 52
- Joined: 15 Jul 2007, 18:11
tack för alla svaren.. jo tanken har faktiskt lutat åt en 320 och ta allt från m3.. som sagt billigt ägande
din 328 va är de för pris på den o vilken utrustning?
min plan är faktiskt att istället för att leta upp en smälld m3a så kan man hämta en högerstyrd i england o plocka alla delar man vill ha.. då är bilen för övrigt hel o fin dessutom
men dom är ju såpass billiga i england så de är ju typ dyrare att köpa en motor o låda i sverige

min plan är faktiskt att istället för att leta upp en smälld m3a så kan man hämta en högerstyrd i england o plocka alla delar man vill ha.. då är bilen för övrigt hel o fin dessutom

Idrott luktar svett/Sport luktar bensin!!!
-
- Posts: 52
- Joined: 15 Jul 2007, 18:11
-
- Posts: 52
- Joined: 15 Jul 2007, 18:11
-
- Posts: 52
- Joined: 15 Jul 2007, 18:11
-
- Posts: 52
- Joined: 15 Jul 2007, 18:11
hehe ja vi får se.. men de känns ju som den perfekta blandningen av familjebil o rolig bil
kommer inte på några andra alternativ i den prisklassen, förutom massa framhjulsdrivna turbo historier men de är icke lockande.. mycke effekt o framhjulsdrift är ju som att äta kola med pappret på..

Idrott luktar svett/Sport luktar bensin!!!
Sant. Det är en grymt bra bruks om man behöver lite utrymme.daytona m3 gabbe wrote:hehe ja vi får se.. men de känns ju som den perfekta blandningen av familjebil o rolig bilkommer inte på några andra alternativ i den prisklassen, förutom massa framhjulsdrivna turbo historier men de är icke lockande.. mycke effekt o framhjulsdrift är ju som att äta kola med pappret på..
Film med min gamla:
http://www.youtube.com/watch?v=73VgfasqSUk
/Henrik